Santrauka:
Baigiamasis darbas. Medijų technologijų katedros įrangos naudojimo mokomųjų filmų kūrimas. Studentas Dominykas Šegžda, vadovas, Vidas Vainoras, Kauno kolegija. Technologijų fakultetas, Medijų technologijų katedra – Kaunas, 2021.
Studijų metu pademonstruoti įgytas žinias Kauno kolegijai nufilmuoti ir sukurti mokomieji filmai. Jų paskirtis užsakovo svetainės lankytojus išmokyti naudotis technine ir spaudos įranga. Pagrindiniai darbo uždaviniai išanalizuoti panašaus pobūdžio konkurentų darbus, išanalizuoti filmavimo ir programines įrangas, sėkmingai nufilmuoti užsakovų įrangą, apie ją sumontuoti mokomuosius filmus ir juos įgarsinti.
Analitinėje dalyje išsianalizuoti „Kauno kolegijos“ poreikiai, geriausi mokomojo filmuko kūrimo būdai, jų prilyginimas konkurentų darbams, tikslinė auditorija, filmavimo pagrindai, įranga padėsianti prisitaikyti prie galimų filmavimo aplinkoje įvyksiančių pokyčių, programinė įranga ir be autorinių teisių muziką viešinančios internetinės svetinės.
Projektinėje darbo dalyje aprašyta mokomųjų filmų kūrimo eiga: scenarijaus, kadruotės kūrimas, filmavimo darbai prisitaikant prie aplinkos pokyčių, logotipo kūrimas ir animavimas derinant su užsakovo norais, vaizdo montavimas, vaizdo perėjimo efektų panaudojimas, garso įrašymas, muzikos pasirinkimas ir grafinių elementų kūrimas ir panaudojimas. Darbuotojų saugos dalyje aprašyta darbo vieta ir užtikrinta sveika produkto kurimo eiga. Ekonominėje dalyje apskaičiuota produkto pardavimo rinkoje kaina.
Darbą sudaro 61 puslapis, 10 lentelių. 26 paveikslai, 53 literatūrinos ir informacijos šaltiniai, 9 priedai.
Description:
Final paper. Production of the educational films on the use of equipment of Media Technology Department. Student Dominykas Šegžda, supervisor Vidas Vainoras, Kauno kolegija/University of Applied Sciences. Faculty of Technologies, Department of Media Technologies – Kaunas, 2021.
To demonstrate the knowledge acquired during the studies at Kauno kolegija, and to film educational videos aiming to introduce students with equipment used. With which the aim is to teach their online website visitors the use of technical and printing equipment.
The main tasks are to analyse our competitors’ products of a similar nature, the best methods of development of educational films, filming equipment, successfully film their customers’ equipment, edit the footage into a learning video and voice over it.
In analysis part, the needs of Kauno Kolegija/UAS, the best methods of creating educational videos, their comparison to the competitors’ products, the target audience, basics of filming, filming equipement facilitating adaptation to the environment changes, editing software and music libraries regarding copyright-free music were analysed.
In the project part, the process during which the final product was created is described: script writing, filming works adapting to the surrounding area, making different variations and additional changes to the logo animations regarding customers’ needs, video editing, use of video effects, choices made in selecting music and creation of graphic elements. In the occupational safety part, safety in workplace and during the creation of the product is described. In economical part the price of product sold in the market is determined.
The paper consists of 53 pages, 10 tables, 26 illustrations, 53 literature sources, 9 appendixes.
Keywords: Filming, Editing, Framing, Camera, Printing equipment, Hardware, Software.