Santrauka:
Tyrimo aktualumas. Lauko pedagogika vaikų gyvenime užima svarbią vietą, nesvarbu ankstyvojo amžiaus ar priešmokyklinio amžiaus vaikams vienodai įdomu: tyrinėjimai, gamtos pažinimas, lavinamos visos vaikų ugdymo kompetencijos ypatingai pažinimo kompetencija, pojūčių svarba, gaunamas laisvės pojūtis, fizinės raidos, judėjimo įgūdžių tobulinimas.
Tyrimo problema. Kokie lauko pedagogikos principų taikymo galimybės tradicinėje ugdymo įstaigoje?
Tyrimo tikslas - atskleisti tėvų ir pedagogų požiūrį lauko pedagogikos principų taikymo galimybes tradicinėje ugdymo įstaigoje.
Darbo tema - lauko pedagogikos principų taikymo galimybės tradicinėje ugdymo įstaigoje.
Description:
Relevance of the study: Field pedagogy occupies an important place in children's lives, whether it is equally interesting for early or pre-school children: research, knowledge of nature, development of all children's educational competencies, especially cognitive competence, importance of sensations, acquired sense of freedom, physical development, improvement of movement skills.
The research question is: What are the possibilities of applying the principles of outdoor pedagogy in a traditional educational institution?
The goal of the study: to reveal the attitude of parents and teachers to the possibilities of applying the principles of outdoor pedagogy in a traditional educational institution.
The topic of the work is the possibilities of applying the principles of outdoor pedagogy in a traditional educational institution.