Santrauka:
Ikimokyklinio ugdymo programose, nurodoma pagarba gimtajai kalbai, tautos kultūrai,
tradicijomis, siekiama, kad vaikai suvoktų save kaip atsakingą tautos narį, ugdytų toleranciją kitoms
tautoms. Tačiau ugdymo įstaigose šie siekiai neretai tampa tik programinėmis nuostatomis. Vaikai
sunkiai suvokia savo tautos istorijos, kultūros savitumą, lietuviškosios kultūrinės ir pilietinės tapatybės
puoselėjimo būtinybę. Žvelgiant į mokslinius tyrimus, reikia pastebėti, kad Lietuvos lygmeniu etninės
kultūros ugdymo galimybės ikimokykliniame ugdyme nėra itin plačiai nagrinėtas. Apžvelgus mokslinius
tyrimus, buvo pasigesta gilesnio tyrimo, kuris atskleistų pedagogo kompetencijas, siekiant ugdyti
ikimokyklinio amžiaus vaikų harmoningą ugdymąsi etninės kultūros ugdymo kontekste, nors
ikimokyklinio ugdymo pedagogui tenka svarbus ir reikšmingas vaidmuo šioje sąveikoje.
Tyrimo objektas: ikimokyklinio ugdymo pedagogų kompetencija ugdyti etninę kultūrą
ikimokykliniame amžiuje.
Tyrimo tikslas: išsiaiškinti ikimokyklinio ugdymo pedagogų kompetenciją, siekiant ugdyti
etninę kultūrą ikimokykliniame amžiuje.
Description:
The general curricula indicate respect for the mother tongue, the culture of the nation, traditions
are aimed at making children perceive themselves as a responsible member of the nation, and developing
tolerance for other nations. However, in educational institutions, these aspirations often become only
programmatic provisions. Children find it difficult to understand the peculiarity of the history and culture
of their nation, the necessity of fostering Lithuanian cultural and civic identity. Looking at scientific
research, it should be noted that at the Lithuanian level, the possibilities of ethnic culture education in
pre-school education have not been studied very extensively. After reviewing the research, there was a
lack of deeper research that would reveal the competencies of the educator in order to develop the
harmonious education of preschool children in the context of ethnic culture education, although the
preschool educator has an important and significant role in this interaction.
The object of research: the competence of pre-school education teachers to develop ethnic
culture in the pre-school age. The aim of research: to find out the competence of preschool education
teachers in order to develop ethnic culture in preschool age.