Santrauka:
Temos aktualumas. Mokslinėje literatūroje teigiama, jog kūrybiškumo ugdymas priešmokykliniame amžiuje yra svarbus, kadangi būtent šiame amžiuje vaikai ruošiasi sėkmingam mokymuisi mokykloje, bei turi prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios aplinkos, tobulėjančių technologijų, įvairėjančių veiklų. Priešmokykliniame amžiuje yra ugdomos penkios kompetencijos (socialinė, pažinimo, komunikavimo, sveikatos ir meninė). Jos siejasi tarpusavyje ir visose šiose kompetencijose, kaip vertinama sritis yra kūrybiškumas. Kūrybiški vaikai pasižymi lakia vaizduote, gebėjimu neįprastai spręsti problemas, gebėjimu kelti probleminius klausimus, gebėjimu pateikti netradicines idėjas, originalumu, turtinga kalba. Nors ugdymas, taikant STEAM pasaulyje yra plačiai naudojamas, Lietuvoje tai yra vis dar nauja patirtis. Taikant STEAM ugdymo veiklose yra ugdomos visos penkios vaikų kompetencijos. Darbe yra nagrinėjami klausimai: kaip ugdyti priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumą taikant STEAM?. Kokios yra galimybės taikyti STEAM ikimokyklinio ugdymo įstaigoje „X“?.
Tyrimo objektas – Priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas, taikant STEAM.
Tikslas – atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo galimybes, taikant STEAM.
Description:
"The scientific literature states that the development of creativity in the pre-primary age is important, because it is in this age that children prepare for educational schools, and also have to adapt to the constant environment, evolving technologies and various activities. Five competencies (social, cognitive, communication, health and artistic) are developed in the pre-primary age. They relate to each other and in all of these competencies, the area being valued is creativity. Creative children are characterized by volatile imagination, the ability to deal with unusual problems, the ability to raise problematic questions, the ability to present non-traditional ideas, originality, rich language.
Although education using STEAM is widely needed in the world, Lithuania still has the latest experience. Through STEAM, all five children's competencies are developed in educational activities. The paper examines the questions: how to develop children 's creativity through STEAM? What are the possibilities to use STEAM in pre-primary educational institution "X"?
Object of the research - the development of creativity of preschool children using STEAM.
The aim/goal of the paper is to reveal the possibilities of developing the creativity of pre-primary children by applying STEAM.