Santrauka:
Netikros naujienos, klaidinanti informacija ir jų žaibiška sklaida šiuo
metu yra vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria laisvos ir demokratiškos valstybės.
Visuomenei privalu žinoti, jog skelbiama informacija nebūtinai yra patikima ir kokybiška, būtina
ugdyti visuomenės informacinį ir medijų raštingumą bei kritinį mąstymą pasirenkant ir vertinant
informacijos patikimumą. Darbe analizuojama netikrų naujienų problema, atlikus tyrimus,
pateikiama netikrų naujienų atpažinimo metodika ir jos pritaikymo komunikacijos planas, skirtas
aukštosioms mokykloms ir aukštųjų mokyklų bibliotekoms.
Description:
Fake news, misleading
information and their rapid spread are one of the biggest challenges that independent and democratic
nations face nowadays. Society has the right to know that information which is published is not
always reliable. Thus it is important to nurture society’s information as well as media literacy and
critical thinking when choosing and evaluating the reliability of information. In this thesis the problem
of fake news is analyzed, research is made, identification of fake news methodics and their application
of communication plan which is aimed at high school libraries are provided.