Santrauka:
Šiame darbe pristatoma mokslinės literatūros apie įmonių socialinę
atsakomybę ir įvaizdžio formavimo analizė, tyrimas apie įvaizdžio tobulinimą pasitelkiant įmonių
socialinės atsakomybės elementus ir įvaizdžio tobulinimo gairės. Didėjant žmonių rūpesčiui apie jį
supantį pasaulį organizacijų veiklą tampa kruopščiai stebima. Kultūrinės organizacijos pateisinančios
visuomenės lūkesčius įgauna pranašumą ir visuomenės palankumą. Todėl verta analizuoti, kokią įtaką
įmonių socialinė atsakomybė daro VŠĮ „Kauno bienalė“ įvaizdžio formavimui.
Description:
This work presents an analysis of the scientific
literature on corporate social responsibility and image formation, a study of image improvement
through elements of corporate social responsibility and guidelines for image improvement. As people
become more concerned about the world around them, the activities of organizations become closely
monitored. Cultural organizations gain the advantage of a society that meets society’s expectations and
public favor. Therefore, it is worth analyzing the impact of corporate social responsibility on the
formation of the image of Kaunas Biennial.