Santrauka:
Temos aktualumas. Smulkioji motorika yra laikoma labai svarbiu ankstyvosios vaikystės pažintinių gebėjimų ugdymo veiksniu. Jos įgūdžiai yra svarbūs tiek mokykloje atliekamoms veikloms, tiek už jos ribų. Šie įgūdžiai gali turėti įtakos vaiko gebėjimui valgyti, įskaitomai rašyti, naudotis kompiuteriu, vartyti knygą ir atlikti asmeninės priežiūros užduotis, pavyzdžiui, apsirengti ir tvarkytis. Ergoterapeutai lavina vaikų, turinčių sunkumų, įgūdžius, pradedant nuo apsirengimo iki rašymo bei naudojimosi klaviatūra. Muzikuojantys asmenys pralenkia nemuzikuojančius atliekant tam tikras suvokimo užduotis, kurioms reikalingas tikslus ir greitas motorinis atsakas į regimą stimulą (Brochard, Dufour, Després, 2004).
Tyrimo problema. Ar pasikeis vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiai taikant ergoterapiją ir muzikos užsiėmimus?
Tyrimo objektas. Ergoterapijos ir muzikos užsiėmimų poveikis vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiams.
Tyrimo tikslas. Įvertinti ergoterapijos ir muzikos užsiėmimų poveikį vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiams.
Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti vaikų smulkiosios motorikos įgūdžių kaitą taikant ergoterapiją. 2. Įvertinti vaikų smulkiosios motorikos įgūdžių kaitą taikant ergoterapiją ir muzikos užsiėmimus.
Tyrimo klausimas: Kaip pasikeitė vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiai taikant skirtingas poveikio priemones?
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Atliktas mišrus tyrimas, kurio metu tiriamieji buvo suskirstyti į dvi grupes – pirmą ir antrą. Pirmosios grupės tiriamiesiems buvo taikomi tik ergoterapijos užsiėmimai, o antrosios grupės tiriamiesiems – buvo taikoma ergoterapija ir muzikos užsiėmimai – grojimas pianinu. Visiems tiriamiesiems užsiėmimai vyko po 30 min., 3 kartus per savaitę. Tyrimo instrumentai: N. Ozereckio tyrimo metodikos seka ir vertinimas (pagal G. Musteikienę, 2001) bei buvo vykdomas stebėjimas (pagal tam tikrą protokolą). Tyrimo dalyviai – 4 devynerių metų vaikai, besimokantys pradinio ugdymo mokykloje.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Atlikus tyrimą ir palyginus gautus rezultatus tarp pirmos ir antros grupės nustatyta, kad vaikams taikant tiek tik ergoterapiją, tiek ergoterapiją kartu su muzikos užsiėmimais, vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiai pagerėjo.
Description:
The relevance of the topic. Fine motor skills are considered to be a very important factor for early childhood cognitive skills educational improvement. These skills are equally important inside or outside of the school. It can also do the impact for daily basis such as eating, writing, using computer, flipping the pages of the book and also, to do self-care tasks, such as dressing up or doing chores. Occupational therapists help to develop skills of children, that have difficulties dressing up, writing or using a keyboard. People who engage with music are better at doing certain perception tasks, which requires accurate and fast motor response to visible stimulus (Brochard, Dufour, Després, 2004).
Reasearch problem. Are children's fine motor skills going to change using occupational therapy and music engagement?
The object of the research. The impact of occupational therapy and music to children’s fine motor skills.
The aim of the research. To evaluate occupational therapy and engagement with music impact to children’s fine motor skills.
Reasearch tasks. 1. To evaluate children’s fine motor skills changes after engagement with occupational therapy. 2. To evaluate children’s fine motor skills changes after applying occupational therapy and music engagement.
Question of the research: How did children’s fine motor skills changed after applying various impact measures?
Methodology and subjects of the research. The subjects were broken down to two groups – first and second after the mixed research was done. Occupational therapy was applied in order to develop better fine motor skills for first group. Occupational therapy and music engagement – playing piano, was applied in order to develop better fine motor skills for second group. Both groups activities lasted for 30 minutes, 3 times a week. Research tools: N. Ozereckis research methodology sequence and evaluation, also an observation was done (according to the certain protocol). Research participants – 4 nine years old children, who are learning primary schooling.
The Main results of the empirical research. Folowing results of the research done between first and second group, states that applying occupational therapy or occupational therapy and music engagement to children, improved their fine motor skills.