Santrauka:
Sigitos Totoraitytės profesinio bakalauro baigiamasis darbas “Use of shortenings in the posts of social media” („Trumpinių naudojimas socialinių tinklų pranešimuose”). Baigiamojo darbo vadovė lektorė Asta Pukienė, Kauno Kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis 39 psl, darbe panaudoti 35 šaltiniai.
Tyrimo paskirtis. Baigiamojo darbo objektas yra žodžių trumpiniai vartojami Instagram, Facebook ir Linkedin platformose. Pagrindinė šio darbo problema yra kokie trumpiniai naudojami socialinių tinklų pranešimuose.Tyrimo tikslas yra išsiaiškinti kokie sutrumpinimai naudojami įvairiuose pranešimuose socialiniuose tinkluose. Baigiamojo darbo uždaviniai: teoriškai apžvelgti kokie trumpiniai ir kur jie naudojami. Darbą sudaro dvi pagrindinės dalys: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje apžvelgiama kaip įvairūs lingvistai apsako trumpinius, kokių tipų jų būna, kur jie naudojami. Praktinėje dalyje analizuojami surinkti pavyzdžiai pagal teorinę dalį.
Reikšminiai žodžiai. Trumpiniai, Instagram, Facebook, Linkedin pranešimai.
Mokslinio tyrimo metodologija. Išanalizavus teorinius šaltinius galima suprasti, kad įvairūs lingvistai gan panašiai apibūdina trumpinius. Duomenys praktinei lingvistinei analizei rinkti iš socialinės medijos platformų, tokių kaip Instagram, Facebook ir Linkedin. Naudojami metodai: teorinių šaltinių analizė ir aprašomoji lingvistinė analizė.
Rezultatai ir išvados. Lingvistinio tyrimo rezultatai atskleidžia kokie trumpiniai naudojami Instagram, Facebook ir Linkedin platformose, kokių buvo pastebėta daugiausiai ir pagal ką jie grupuojami.
Aktualumas ir praktinis pritaikomumas. Šis profesinio bakalauro darbas aktualus kalbos tyrinėtojams, kurie nori suprasti kaip kalba keičiasi ir pažinti kokie kalbos deriniai vartojami šiomis dienomis.
Description:
Sigita Totoraitytė, “Use of Shortenings in the Posts of Social Media”. Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer Asta Pukienė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes of 39 pages, 35 references.
Purpose of the research. The subject matter of the PBBT is to find out what shortenings are used in posts of social media. The problem question of the thesis is what shortenings are used in the posts of social media.The objectives are to theoretically characterize the linguistic concept of shortenings that are likely to be used on social media platforms such as Instagram, Facebook and LinkedIn. In addition, to find out what shortenings are practically used in the mentioned platforms. The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of definition of shortenings, ways of forming and ways of using. The analytical part provides examples found on Instagram, Facebook and LinkedIn.
Keywords. Shortenings, Instagram, Facebook, LinkedIn, posts.
Research methodology. Having analysed the arguments found in the theoretical works of shortenings, what types there are and how they are used. The data for the practical linguistic analysis was collected from Instagram Facebook and LinkedIn. The methods used include: 1) the analysis of theoretical references; 2) the descriptive linguistic analysis.
Findings. The results of the linguistic study reveal what shortenings are and how they are used in the posts of social media such as Instagram, Facebook and LinkedIn. All groups of shortenings which were provided in theoretical part were practically shown.
Relevance and practical implications. The research of the PBT is relevant to linguists who want to observe how language is changing.