Santrauka:
Aušrinės Randamanskaitės profesinio bakalauro baigiamasis darbas ,,Pykčio metafora kaip įrankis pabrėžti politines pažiūras karikatūrose”. Baigiamojo darbo vadovas, lektorius V. Misevičiūtė, Kauno kolegija / Menų ir ugdymo fakulteto kalbų centras, - Kaunas 2021. Baigiamasis darbas susideda iš 42 psl., darbe panaudota 23 paveikslėlių ir 2 lentelės, priedų skiltyje, su panaudotais pavyzdžiais.
Profesinis baigiamasis darbas yra aktualus žurnalistams, studentams, kurie studijuoja kalbų mokslus, menus, politiką, siekiant suprasti kaip pykčio metafora yra naudojama kaip įrankis pabrėžti politines pažiūras karikatūrose.
Darbo objektas – pykčio metaforų identifikavimas politinėse karikatūrose.
Pagrindinė šio darbo problema – kaip metaforos yra naudojamos pabrėžti pyktį politinėse karikatūrose.
Darbo tikslas – nustatyti kaip ir kokios metaforos yra naudojamos, siekiant sukurti pykčio efektą paveikslėliuose.
Darbo uždaviniai:
1. teoriškai pabrėžti pykčio metaforų ypatumus, kurie daro įtaką karikatūrose;
2. teoriškai pabrėžti kas yra vizualinė kalba, metafora ir kaip viskas atsirado;
3. atskleisti atrastus ypatumus panaudotus politinėse karikatūrose.
Darbo metodai:
1. teorinių šaltinių analizavimas, kuris padėjo išryškinti pagrindinius metaforų ypatumus karikatūrose;
2. aprašomoji lingvistinė analizė, kuri padėjo atskleisti pagrindinius pykčio metaforų bruožus politinėse karikatūrose.
Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės dalies. Teorinėje dalyje aptariami teoriniai šaltiniai, kuriuose yra aprašytos metaforų funkcijos politinėse karikatūrose ir jų panaudojimas kaip įrankių norint išreikšti pykčio emociją paveikslėliuose. Apibendrinus teorijos teiginius, atlikta lingvistinė pykčio metaforų politinėse karikatūrose analizė. Remiantis lingvistinės analizės rezultatais galima teigti, kad metaforos yra plačiai naudojamos kaip įrankis paveikti žiūrovo emocijas. Naudojant metaforas yra lengviau palenkti žmogų į kūrėjo pusę, paveikti jį.
Description:
Aušrinė Randamanskaitė “Anger metaphors as an aid to enhance political agenda in cartoons” Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer V. Misevičiūtė, Kauno kolegija / University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education, - Kaunas, 2021. The paper includes 42 pages, 23 images and 2 tables in appendix section with used examples.
The paper is relevant to journalists, students that major in language studies, arts and political studies to understand how metaphors may enhance the message of anger in visual arts in political agenda, as it includes linguistic device metaphor and how it is used to express anger in various political cartoons.
The subject matter of the research is to help the viewer understand how anger metaphors in political cartoons work and what kind of information they can provide the viewer.
The aim of the research is to find out why and how various artists use the metaphors of anger in expressing their point of view in political cartoons.
To achieve this aim, the following objectives were set:
1) to theoretically highlight and define visual language, metaphors of anger, history of political cartoons;
2) to reveal how anger metaphors are used in political cartoons and how they enhance the information that is provided in pictures.
The methods applied in the research are the following:
1) analysis of theoretical sources;
2) descriptive comparative linguistic analysis.
The paper consists of two main parts: theoretical review and practical analysis. The theoretical analysis is mainly based on the ideas expressed in the texts of Lakoff & Johnson (2003), Littlemore & Low (2006), Cuddon (1999). These authors suggested the valuable insights on metaphor formation basis and utility use in everyday language. The practical analysis is based on the samples found in Zaltman & MacCaba (2007) texts and the reasons for the choice are structurally provided examples and well-presented useful information. At the end the paper is supplied with the concluding part that summarises the main theoretical features of metaphors and main aspects of its practical use in slogans.