Santrauka:
Viliaus Monkūno profesinio bakalauro baigiamasis darbas “Phonetic peculiarities in headlines of business media” (,,Fonetiniai verslo žiniasklaidos antraščių ypatumai“). Baigiamojo darbo vadovė lektorė Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis - 42 psl., darbe panaudoti 23 šaltiniai, priedų nėra.
Tema yra aktuali verslo žiniasklaidos atstovams, apžvalgininkams, rašytojams, lingvistams bei studentams ieškantiems informacijos fonetinių ypatybių klausimais.
Baigiamojo darbo objektas yra fonetinių ypatumų, t.y. fonetinių stilistinių prietaisų identifikavimas verslo žiniasklaidos antraštėse.
Pagrindinė šio darbo problema – kokie fonetiniai stilistiniai prietaisai yra naudojami verslo žiniasklaidos antraštėse.
Darbo tikslas – remiantis rasta teorine medžiaga, nustatyti kokie fonetiniai stilistiniai prietaisai yra naudojami
Darbo uždaviniai:
1.Teoriškai apibrėžti pagrindinius fonetinius stilistinius prietaisus darančius įtaką verslo žiniasklaidos antraštėms.
2. Atskleisti atrastus fonetinius stilistinius prietaisus, kurie yra naudojami verslo žiniasklaidos antraštėse.
Darbo metodai: teorijos šaltinių analizavimas, kurių dėka buvo galima apibrėžti fonetinius stilistinius prietaisus, išraiškos priemones bei antraščių ypatumus; lyginamoji lingvistinė analizė, kuri parodo kokie fonetiniai stilistiniai prietaisai yra populiariausi verslo žiniasklaidos antraštėse.
Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje aptariama fonetinių stilistinių prietaisų svarba, verslo žiniasklaidos antraščių tipai bei išraiškos priemonės.
Description:
Vilius Monkūnas, “Phonetic peculiarities in headlines of business media” professional bachelor thesis. Scientific advisor lecturer Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes 42 pages, 23 references and 0 appendix sources.
The paper is relevant to the business media columnists, writers, linguists and students that are looking for information about phonetic stylistic devices and headlines.
The subject of this bachelor thesis is how the phonetic peculiarities are used in headlines of business media.
The problem question is what kind of phonetic peculiarities are used in headlines of business media.
The aim of this bachelor thesis is to identify phonetic peculiarities in headlines of business media newspapers.
The objectives are:
1. descriptive analysis of phonetic stylistic devices and business media headline types.
2. to reveal the phonetic stylistic device usage in headlines of business media headlines.
The methods applied in the research are:
1) Analysis of theoretical sources to identify phonetic stylistic devices, expressive means and business media headline types.
2) The methods include the analysis of theoretical references and a descriptive comparative analysis of phonetic stylistic devices found in headlines of business media.
The paper consists of 2 parts: theoretical and practical parts. The theoretical part includes a brief information about phonetic stylistic devices, expressive means and business media headline types. Practical part is based on comparative linguistic analysis, sorted by popularity, of phonetic stylistic device usage in headlines of business media newspapers headlines.