Santrauka:
Augustytė, Aušra profesinio bakalauro baigiamasis darbas “Use of slang in the posts of social media” („Žargono vartojimas socialinių tinklų įrašuose“). Baigiamojo darbo vadovas lektorė A. Pukienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis 43 psl., darbe panaudoti 25 šaltiniai.
Tyrimo paskirtis. Baigiamojo darbo objektas yra žargono panaudojimo socialinių tinklų įrašuose atvejai. Pagrindinė šio darbo problema – kaip žargonas yra naudojamas socialinių tinklų įrašuose. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti kaip žargonas yra naudojamas socialinių tinklų įrašuose. Baigiamojo darbo uždaviniai: 1) teoriškai apibūdinti žargoną kaip lingvistinį reiškinį ir galimas priežastis dėl jo panaudojimo socialiniuose tinkluose; 2) atskleisti praktinius žargono panaudojimo socialinių tinklų įrašuose atvejus. Darbą sudaro dvi pagrindinės dalys: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje apžvelgiama žargono sąvoka, kilmės istorija bei įvairūs žmonių tipai, kurie naudoja žargoną. Praktinėje dalyje analizuojami socialinių tinklų įrašai, kuriuose yra panaudotas žargonas bei jo daryba.
Reikšminiai žodžiai. Žargonas, socialiniai tinklai, „Twitter“, įrašai.
Mokslinio tyrimo metodologija. Išanalizavus teorinius šaltinius, buvo galima suprasti ir atskleisti pagrindines lingvistines žargono panaudojimo socialinių tinklų įrašuose savybes. Duomenys praktinei lingvistinei analizei rinkti iš socialinio tinklo „Twitter“. Naudojami metodai: teorinių šaltinių analizė ir aprašomoji lingvistinė analizė.
Rezultatai ir išvados. Lingvistinio tyrimo rezultatai atskleidžia kokie tipai yra dažniausiai naudojami socialinio tinklo „Twitter“ įrašuose. Nustatyta, jog populiariausia žargono rūšis yra naujadarai. Jie yra naudojami įvairių amžiaus grupių žmonių, jog kurdami naujus žodžius žmonės galėtų laisviau išreikšti savo mintis. Taip pat, galima teigti, jog įvairūs žargono žodžiai gali tikti kelioms žargono sudarymo grupėms.
Aktualumas ir praktinis pritaikomumas. Šis profesinio bakalauro darbas aktualus studentams, kurie mokosi kalbas, žmonėms, kurie mokosi arba dirba rinkodaros srityje ir nori išmokti naudoti įvairias kalbos dalis, jog sulauktų daugiau klientų dėmesio.
Description:
Augustytė, Aušra “Use of slang in the posts of social media”. Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer A. Pukienė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes of 43 pages, 25 references.
Purpose of the research. The subject matter of the PBT is cases of slang in the texts of posts of social media. The problem question is how slang is used in the posts of social media. The PBT aims to find out how slang is used in the posts of social media. The objectives are 1) to theoretically define slang as linguistic phenomena and possible reasons for its application in the posts of social media; 2) to reveal the cases of practical use of slang in the posts of social media. The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of the concept of slang, the history of origin and the different types of people who use slang. The analytical part provides the posts of social networks in which slang and its making are used are analysed.
Keywords. Slang, social media, tweets, Twitter.
Research methodology. Having analysed the arguments found in the theoretical works of the main linguistic characteristics of slang used in the posts of social media. The data for the practical linguistic analysis was collected from the social network Twitter. The methods used include: 1) the analysis of theoretical references; 2) the descriptive linguistic analysis.
Findings and conclusions. The results of the linguistic study reveal what types are most commonly used on the social network in Twitter posts. The most popular type of slang is neologisms. They are used by people of different age groups to express their minds easier and create new words. Also, it can be argued that different slang words may be appropriate for several slang-forming groups.
Relevance and practical implications. The research of the PBT is relevant for students who learn languages, for people who learn or work in marketing and need to understand how to use part of the language to get people’s attention easier.