Santrauka:
Kaip ir bet kuri kita statybos sritis kelių ir jos infrastruktūros statybos reikalauja didelio tikslumo, už kurį yra atsakingas geodezininkas. Šio darbo tikslas yra atlikti kontrolinių geodezinių matavimų ypatumų kelių statyboje tyrimą. Tyrimo eigoje ir ekspertinio interviu rezultatų apdorojimo metu yra sprendžiama baigiamojo darbo problema- veiksniai kurie lemia statomo kelio nukrypimus, lyginant kontrolinę geodezinę nuotrauką su techniniu projektu. Norint išspręsti šia problemą buvo analizuojama su baigiamojo darbo tema susijusi literatūra: įstatymai, moksliniai straipsniai, vadovėliai. Atliktas matavimų metu gautų rezultatų tyrimas, kuriuo metu buvo išsiaiškinta, kad:
1. Nagrinėjamame kelio ruože Tvibiukai- Pašiaušė- Bazilionai ruože nuo 4,279 iki 5,197 km geodeziniai darbai buvo atliekami keturiais etapais: dokumentacijos ruošimas projektui, kelio nužymėjimo darbai vietovėje, kelio kontrolinių geodezinių nuotraukų sudarymas ir kelio duomenų apipavidalinamas.
2. Automobilių tilto per Nerį, kelio Nr. A1 dešiniame jungiamajame kelyje“, antrosios kolonos klojinių statybos rezultatų tyrimas parodė, statomų kolonos kampų nuokrypių kitimą, keturiuose statybos etapuose.
3. Ekspertinis interviu metu buvo apklausti 3 geodezijos specialistai, kuriems tenka dirbti kelių matavimuose.
Po šių trejų tyrimų, yra aprašyta visa darbo eiga su tiksliais kiekvieno etapo paaiškinimais.
Description:
As any other area of construction, the construction of the road and its infrastructure requires a high degree of accuracy, for which the surveyor is responsible. The aim of the final paper is to analyse the peculiarities of control geodetic measurements in road construction. In the course of the research and the processing of the results of the expert interviews, the problem of the final paper is solved - the factors that determine the deviations of the road under construction, comparing the control geodetic photo with the technical design. In order to solve this problem, the literature related to the topic of the final paper, laws, scientific articles, textbooks were analysed A study of the results obtained during the measurements was performed, during which it was found out that:
1. Geodetic works performed in the examined road section Tvibiukai- Pašiaušė- Bazilionai section from 4,279 to 5,197 km were performed in four stages: preparation of the project documentation, road marking works in the area, geodetic photos of the road control and road data design.
2. Car bridge over the River Neris, road No. A1 on the right connecting road, the study of the construction results of the second column formwork showed the change of the deviations of the corners of the columns under construction in four construction stages.
3. During the expert interview, three surveyors were interviewed who are to measure roads.
Following these three studies, the entire workflow is described with precise explanations of each step.