Santrauka:
Baigiamojo darbo tema. Lietuviško limonado „DUO“ prekės ženklo ir pakuotės dizaino kūrimas.
Baigiamojo darbo aktualumas/ naujumas. Parduotuvių lentynose matome nemažai užsienietiškų
produktų – randame ne tik pasaulyje populiarius prekinius ženklus, tačiau ir paprastus produktus iš
kaimyninių šalių. Tačiau lietuviškų prekių ženklų, tinkamų pardavimui kitose šalyse, yra nedaug.
Lietuviško limonado rūšių parduotuvėse - vos keletas ir jos labiau skirtos vietinei auditorijai.
Originalūs produktai įdomiu dizainu, žavūs lietuviškai auditorijai ir sudominantys užsienio pirkėjus
gali paskatinti mūsų šalies žmones kurti originalius ir drąsius prekės ženklus ir pritraukti kitų šalių
vartotojus, taip plačiau atveriant duris lietuviškai produkcijai į kitas šalis. Sėkmingas prekės
ženklas, kurtas Lietuvoje, gali įkvėpti kitus kūrėjus įgyvendinti savo idėjas. Galbūt greitu laiku
jaunatviško dizaino lietuviškos prekės užpildys daugiau vietos Lietuvos ir net užsienio parduotuvių
lentynose.
Baigiamojo darbo problema. Kaip sukurti originalaus ir sėkmingo dizaino lietuvišką produktą,
tinkamą tiek lietuviškai, tiek užsienio auditorijai?
Baigiamojo darbo objektas. Lietuviško limonado „DUO“, skirto lietuviškai ir užsienio auditorijai,
prekės ženklo ir pakuotės dizaino kūrimas.
Pasirinkau būtent šią baigiamojo darbo temą siekdama panaudoti savo iliustravimo ir dizaino
gebėjimus kuriant mėgstamą produktą su tikslu. Atliekant baigiamąjį darbą buvo išnagrinėta
lietuviškų prekių svarba ir dizainas, pateikti lietuviškų ir užsienio limonado prekių ženklų
pavyzdžiai ir limonadų istorija. Taip pat buvo išanalizuoti perkamiausių pasaulyje limonadų prekių
ženklų „Coca-Cola“, „Pepsi“, „Mountain Dew“, „Sprite“ ir „Fanta“ dizainai, analizei buvo atlikta ir
apklausa. Išanalizuoti ir įvairūs limonadų pakuočių dizaino pavyzdžiai, pagal prekės ženklų
logotipus, dizaino grafinę raišką, spalvų paletes, komponavimą ir konstrukciją. Teoriniame darbe
įgautos žinios buvo panaudotos kuriant naują lietuvišką limonado prekės ženklą „DUO“.
Baigiamojo darbo dizaino koncepcija. Ryškus, šiuolaikiškas ir drąsus dizainas; pakuotė, įtraukianti
apžiūrėti. Kiekvienas limonadas yra dviejų skonių kombinacijų, todėl dizainas taip pat turės dvi
puses, kad tai atskleisti. Spalvos parenkamos pagal vaisius ar kitus skonius ir apjungiamos viena
prekiniam ženklui būdinga spalva – balta. Logotipui naudojama balta ir tamsiai žalia spalva.
Pakuotės dizaine naudojamos kampuotos formos, demonstruojančios ryšį su šiuolaikiškumu.
Dizaino pasirinkimas skirtas sudominti, savo detalia grafika pritraukti akį, kviesti apžiūrėti
buteliuką ir aiškiai parodyti gėrimo skonių kombinaciją. Nors skonių pavadinimai rašomi
lietuviškai, tačiau pakuotė pakankamai aiški, kad būtų galima suprasti skonius ir iš dizaino.
Description:
Topic of Bachelor thesis. Design of the brand and packaging for the Lithuanian lemonade “DUO”
Relevance of Bachelor thesis. We see quite a lot of foreign products in our store shelves. We find
not only worldwide brands but also smaller brands of our neighbour countries. There aren‘t many
Lithuanian brands that are suitable for selling in other countries. There are only a few Lithuanian
lemonade brands in shops and they are mostly intended for the local audience. Original products
with an interesting design that are charming to Lithuanian audience and curiosity-sparking to
foreign customers could encourage the people of our country to create original and bold brands and
attract audiences of other countries, that way opening the doors of foreign marketing for Lithuanian
production. A successful Lithuanian brand could inspire other creators to fulfill their ideas. Soon
enough Lithuanian products with modern design might fill more space in Lithuanian and foreign
store shelves.
Problem of Bachelor thesis. How to create a Lithuanian product with an original and successful
design suitable for both Lithuanian and foreign audiences?
Object of Bachelor thesis. Design of the brand and packaging for the Lithuanian lemonade “DUO”
created for Lithuanian and foreign audiences.
I chose this exact topic of Bachelor thesis aiming to use my illustration and design skills while
creating a product I personally like with a purpose. While creating Bachelor thesis I‘ve researched
the importance and design of Lithuanian products, submitted the examples of Lithuanian and
foreign soda brands and the history of lemonade. I‘ve also analysed the designs of the most popular
soda brands worldwide: “Coca-Cola”, “Pepsi”, “Mountain Dew”, “Sprite” and “Fanta”. I‘ve also
published a survey for this analysis. I‘ve examined various design examples of soda packaging by
their brand logos, graphic expression of design, colour palettes, composition and construction. The
information I‘ve gathered while doing the academic paper was used to create a new Lithuanian soda
brand “DUO”.
Design concept of Bachelor thesis. Bright, modern and bold design; a package that draws to
examine it. Every soft drink is a combination of two flavours therefore the design will also have two
sides to bring that out. Colours are chosen according to fruits or other flavours and joined with one
colour of the brand, white. Dark green and white are used for the logo. Angled shapes are used for
the design of the package to express a modern feeling. This design was chosen to pique curiosity, its
detailed graphics are meant to catch consumer’s eye, invite them to inspect the bottle and clearly
show the combination of flavours of the soft drink. The names of the flavours are written in
Lithuanian language, however the packaging is clear enough for customers to learn the flavours
from its design.