Santrauka:
Ugdant ankstyvojo amžiaus vaikus, ne visada įvertinami vaiko poreikiai. Aplinka, kurioje ugdomas vaikas, nėra pakankamai įvairi skatinant vaiko kūrybiškumą, savarankiškumą, saviraišką. Todėl kyla probleminis klausimas, kokia ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymo (-si) rekšmė lauko aplinkoje?
Tyrimo objektas: ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymo (-si) reikšmė lauko aplinkoje.
Tyrimo tikslas: atskleisti ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymo (-si) reikšmę lauko aplinkoje.
Description:
Identification of the problem / relevance of the research. When educating children of early age, the needs of the child are not always assessed. The environment in which a child is brought up is not diverse enough to encourage the child's creativity, independence, self-expression. Therefore, the problematic question arises, what is the significance of early childhood education in an outdoor environment?
Object of the research – the importance of early childhood education in the outdoor environment. The aim/goal of the paper is to reveal the significance of early childhood education in the outdoor environment. The subject of the paper: the impact of a game on 4-5-year-old children’s imagination development.