Santrauka:
Mokslui ir inovacijoms sparčiai žengiant į priekį, Lietuva, kaip ir
daugelis užsienio šalių, ypatingą dėmesį ima skirti į STEAM orientuoto ugdymo įgyvendinimui,
kaip galimybei paruošti vaikus naujiems šio amžiaus iššūkiams įveikti. Integraliam vaikų ugdymui
ikimokyklinio ugdymo įstaigose yra kuriamos STEAM laboratorijos, kurios skirtos įvairioms
tyrinėjimo ir eksperimentavimo inovatyvioms veikloms. Šiose erdvėse vaikai skatinami patirti,
tyrinėti, eksperimentuoti, kurti, bendradarbiaujant su suaugusiais, kelti klausimus, kritiškai ir
kūrybiškai mąstyti, spręsti problemas.
Vis labiau Lietuvoje populiarėja lauko darželiai, kur vaikai ugdomi lauko aplinkoje ir jiems
leidžiama įsisavinti žinias per gyvenimišką patirtį. Vaikai lauko aplinkoje nuolat bando, tyrinėja,
ieško, eksperimentuoja, įveikia iššūkius. Pedagogų kūrybiškumas bei žinos, sukurta palanki
aplinka, skatinanti įvairių mokslų integralias veiklas lauko darželyje gali būti tinkama bazė
STEAM taikymui ugdymo procese.
Darbo objektas: STEAM taikymo galimybės lauko darželyje.
Darbo tikslas: atskleisti STEAM taikymo galimybes lauko darželyje
Description:
Due to fast development of science and innovation, Lithuania
likemany other foreign countries, is increasing focus on STEAM oriented education, as a mean of
preparing children for tackling arising issues of this age. For integral education in preschools
STEAM laboratories are being developed that are dedicated to exploration and experimental
innovative activities. In these facilities children are encouraged to experience, explore, experiment,
create, collaborate with adults, raise questions, think critically and creatively, problem solve.
Popularity of outdoor kindergartens is increasing in Lithuania, where children are being educated
outdoors and are allowed to gain knowledge through real life experience. In outdoor environment
children constantly try out, explore, search, experiment, tackle challenges. Creativity and
knowledge of pedagogues, favourable environment, that encourages integral practices of various
science subjects, can be suitable base for STEAM application in educational process.
Subject of thesis. Applying STEAM based practices in outdoor kindergarten.
Objective of thesis. Disclosing application of STEAM based practises in outdoor kindergarten