Santrauka:
Pastaraisiais metais vis daugiau vaikų iš kitakalbių šeimų
pradeda lankyti ikimokyklinio ugdymo įstaigas, kuriose kalbama valstybine lietuvių kalba. Tai ir
Lietuvoje gyvenančių tautinių mažumų – baltarusių, lenkų, rusų, romų, žydų ir kt. bei užsieniečių,
atvykstančių dirbti ar gyventi į Lietuvą, atžalos (Prosniakova, 2003). Analizuojant mokslinę literatūrą
paaiškėjo, kad mažai atlikta tyrimų, kuriais būtų nustatytos kitakalbių vaikų adaptacijos problemos.
Darbe keliamas tyrimo probleminis klausimas: kokie veiksniai lemia sėkmingą kitakalbių
vaikų adaptaciją ikimokyklinio ugdymo įstaigoje?
Tyrimo objektas. Veiksniai, lemiantys sėkmingą kitakalbių vaikų adaptaciją ikimokyklinio
ugdymo įstaigoje.
Tyrimo tikslas. Atskleisti veiksnius, lemiančius sėkmingą kitakalbių vaikų adaptaciją
ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Description:
Recently, more and more children from non-native
language speaking families are starting to attend preschool education institutions where the language
of instruction is Lithuanian language. This includes national minorities (Belarusians, Poles, Russians,
Roma, Jews, etc.) and children of foreigners who come to work or live to Lithuania (Prosniakova,
2003). Analysis of the scientific literature has shown that little research has been done to identify
adaptation problems of non-native language speakers.
The thesis raises a problematic question of research: what factors determine successful
adaptation of non-native language speaking children in preschool education institution?
Research object. Factors determining successful adaptation of non-native language
speaking children in preschool education institution.
Research objective. To reveal the factors determining successful adaptation of non-native
language speaking children in preschool education institution