Santrauka:
Dabartiniame intensyvių pokyčių amžiuje akcentuojamas žmogaus
gebėjimas užmegzti pokalbį, jame dalyvauti, mokėti argumentuotai diskutuoti, gebėti sakytine kalba
perduoti tikslią, kokybišką informaciją (Bukantienė, 2006). Dažnai pasitaikanti mokymosi sunkumų
priežastis yra kalbos ir komunikacijos sutrikimai. Jie siejami su nepalankia vaiko asmenybės raida,
elgesiu. Bendraamžiai greitai pastebi, kad vaiko kalba skiriasi nuo kitų. Vaikai, turintys kalbos ir
komunikacijos sutrikimų, dažnai patiria specifinių mokymosi ir bendravimo sunkumų, todėl jiems
reikalinga pagalba. Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų,
bendravimą tyrinėjantys mokslininkai (Bankauskienė, Jagelevičienė, 2006), teigia, kad nežymūs
sutrikimai vaiko asmenybei ir mokymuisi įtakos neturi, bet jeigu sutrikimas žymus, gali atsirasti
bendravimo su aplinkiniais sunkumų. Todėl svarbu išsiaiškinti koks yra vaikų, turinčių raidos
sutrikimų, komunikavimo kompetencijos ugdymo gerinimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Description:
In the current age of intensive changes, the emphasis is on a
person's ability to have a conversation, participate in it, be able to argue, be able to convey accurate,
high-quality information in spoken language (Bukantienė, 2006). A common cause of learning
difficulties is language and communication disorders. They are associated with unfavorable
development of the child's personality, behavior. Peers quickly notice that a child’s language is
different from others. Children with language and communication disorders often have specific
learning and communication difficulties and therefore need help. Researchers studying
communication of preschool children with speech and communication disorders (Bankauskienė,
Jagelevičienė, 2006) state that minor disorders do not affect the child's personality and learning, but
if the disorder is significant, communication difficulties with others may arise. Therefore, it is
important to find out what is the improvement of communication competence development of
children with developmental disorders in pre-school education institution.