Santrauka:
Gabijos Lukšaitės baigiamasis profesinio bakalauro darbas. Darbo vadovė: Lektorė Regina Motienė. Kauno kolegija, Medicinos fakultetas, Farmakotechnikos katedra. Darbo tema. Rinkodaros elementų įtaka gyventojams renkantis nereceptinius vaistinius preparatus. Pagrindiniai žodžiai. Rinkodaros elementai, gyventojai, nereceptiniai vaistiniai preparatai. Temos aktualumas. Sparčiai augančioje ir besikeičiančioje XXI amžiaus aplinkoje rinkodara turi didžiulę įtaką farmacijos įmonių sėkmei, todėl šiandieninėje visuomenėje rinkodaros elementai mus lydi visur (A.Slavykaitė). Reklamos, internetas, lengvesnis informacijos prieinamumas ir galimybė rinktis nulėmė gyventojų vaistinių preparatų įsigijimo įpročių kaitą (nereceptinius vaistinius preparatus dabar galima įsigyti internetinėse bei fizinėse vaistinėse). Atsižvelgiant į vartotojų įpročius farmacijos įmonės, skirdamos daug lėšų rinkodarai, skatina gyventojų pasirinkimą pirkti konkretų vaistinį preparatą. Todėl svarbu nustatyti kaip rinkodaros elementai ,,4P‘‘ (kaina, vieta, produktas ir rėmimas) (Amerikos marketingo asociacija) nulemia šiuos pacientų pasirinkimus. Tyrimo problema. Kokie rinkodaros elementai turi įtakos gyventojams renkantis nereceptinius vaistinius preparatus? Tyrimo objektas. Rinkodaros elementų įtaka gyventojų apsisprendimui renkantis nereceptinius vaistinius preparatus.
Tikslas. Atskleisti rinkodaros elementų įtaką gyventojams renkantis nereceptinius vaistinius preparatus.
Tyrimo uždaviniai: 1. Apibrėžti farmacinės rinkodaros sampratą ir raidą; 2. Aprašyti farmacijos rinkodaros elementus ir teisinį reguliavimą farmacijoje; 3. Nustatyti rinkodaros elementų įtaka gyventojų apsisprendimui renkantis nereceptinius vaistinius preparatus.
Tyrimo metodika ir tyriamieji. Tyrimui atlikti buvo naudojama kiekybinė anoniminė anketa internetu, naudojant ,,Google Forms‘‘ programinę įrangą. Buvo užduota iš viso 22 uždaro tipo klausimai. Tiriamieji - Kelmės rajono savivaldybės gyventojai.
Išvados. 1. Farmacinę rinkodarą galima apibrėžti kaip veiklą, kuri skatina vaistinių preparatų skyrimą, pirkimą, vartojimą. 2. Rinkodaros elementų kompleksą sudaro kaina, prekė, vieta ir rėmimas. 3. Perkant nereceptinį vaistinį preparatą gyventojai labiausiai atsižvelgia į sudedamąsias dalis, pavadinimą ir formą. Dažniausiai pastebimos nereceptinių vaistinių preparatų reklamos yra televizijoje ir socialiniuose tinkluose. Gyventoju nuomone farmaciniai rinkodaros elementai kaina ir reklama skatina savigydą ir neracionalų vaistinių preparatų pirkimą bei vartojimą
Description:
Gabija Lukšaitė‘s Professional Bachelor’s Final Project. Supervisor: lect. Regina Motienė. Kaunas University of Applied Sciences. Faculty of Medicine.
Project title. Effect of Marketing Elements on Residents‘ Choise of Over-the-counter Medical Preparations.
Main words. Marketing elements, over-the-counter medicines, resident.
Relevance of the Topic. In the rapidly growing and changing 21st century, marketing has a huge impact on the success of pharmaceutical companies, so in today‘s society, marketing elements are prevalent everywhere. Advertisements, the internet, easy access to information and the many options that are available have led to changes to the pharmaceutical preparation purchasing habits of the residents (over-the-counter medicines are now available in both online and physical pharmacies). Taking into account the habits of consumers, agricultural enterprises, by allocating a lot of funds towards marketing, encourage the population to choose a particular drug. That is exactly why it is important to recognize how the 4P‘s of marketing (price, place, product and promotion) determine the choices of patients
Research question. What marketing elements influence the residents‘ selection of over-the-counter medical preparations?
Research aim. To understand the influence of marketing elements on the residents‘ choice of over-the-counter medical preparations.
Research objectives. 1. Define the concept and development of pharmaceutical marketing; 2. Describe the pharmaceutical marketing elements and the legal regulations of pharmacy; 3. Determine the influence of marketing elements on the residents‘ decisions regarding the choice of over-the-counter medical preparations depending.
Research Methodology. A quantitative anonymous online survey was used for the study using ‘Google Forms‘. A total of 22 closed-ended questions were asked. The subjects of the study are residents of Kelme district muncipality.
Conclusions. 1. Pharmaceutical marketing influance prescription, supply, purchase or use of drugs. 2. Marketing mix includes product, place, promotion and price. 3. When buying an over-the-counter medical preparation, the residents pay the most attention to the ingredients, names and the dosage form. Most drugs advertisement is seen in television or social media. According to the subjects of the study, the marketing elements of price and promotion encourage self-medication and the irrational purchase and use of medicines.