Santrauka:
Šiuolaikinėje rinkoje vienas esminių aspektų, lemiančių rinkos dalyvių požiūrį į konkrečią įmonę, yra įvaizdis. Teigiamas įmonės įvaizdis padeda užmegzti ekonominius ryšius, išlaikyti senus klientus, kuria išskirtinumą bei padeda tapti pripažintam visuomenės.
Darbo problema – kokiomis priemonėmis kurti palankų įmonės įvaizdį?
Darbo tikslas – nustačius įmonės įvaizdžio problemines sritis, pateikti konkrečius įvaizdžio gerinimo sprendimus.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, struktūrizuotas interviu, lyginamoji analizė bei struktūrinė analizė.
Darbo struktūra: teorinėje dalyje yra aptariama įvaizdžio reikšmė, sandara, jo formavimo metodika bei priemones. Praktinėje darbo dalyje yra pateikiama analizuojamosios įmonės charakteristika, atliekamo tyrimo metodika, struktūrizuoto interviu su įmonės vadovu bei įmonės klientų anketinės apklausos rezultatai. Trečiojoje darbo dalyje yra išskiriamos nagrinėjamosios įmonės probleminės įvaizdžio sritys, yra pateikiami konkretūs sprendimai, kaip būtų įmanoma pagerinti esamą įmonės įvaizdį, kokių resursų sprendimai reikalaus.
Darbo rezultatai: nustatytos pagrindinės probleminės sritys, pateikti pasiūlymai problemoms spręsti. Profesinio bakalauro baigiamąjį darbą sudaro 58 puslapiai, 4 lentelės, 34 paveikslai, 22 literatūros ir informacijos šaltiniai, 3 priedai.
Description:
Deimantas Sabaliauskas. Professional BA thesis. UAB Jurentus Image and Its Building Tool Analysis. Supervisor Lecturer Lina Kupstienė. Kauno Kolegija/ University of Applied Sciences, Faculty of Management and Economics, Department of Administration. - Kaunas, 2018. 58 pages.
In the modern market, one of the key aspects determining the attitude of market participants towards a particular company is the image. While building company image, usually one of the most important roles is played by communication. The positive image of the company helps to establish economic relationships, maintain the old customers, create distinction as well as it helps to become recognized by the society.
Study problem – Having a goal to become maximally competitive, attractive to customers, potential business partners and other stakeholders, it is necessary to select, which tools and areas of image building are worth investing in to choose the most effective solutions. What tools must be used to create a favorable image of the company?
Study aim – after the problem areas of the company’s image has been determined, to provide concrete image-improvement solutions.
Study methods – scientific literature analysis, questionnaire survey, structured interview, comparative analysis and structural analysis.
Study structure – in the theoretical part, the meaning of the company image, its structure, building methodology and tools are discussed. In the practical part of the work, the characteristics of company are presented, as well as the research methodology and results. In the third part of the study, the problem areas of the company’s image are distinguished, concrete solutions to improve the current image of the company and the resources the solutions will needed are provided.
Study results – the main identified problem areas are: weak visual image of the company, weak image of employees, lack of attention to client groups and inconsistent communication. The provided suggestions to solve the problems are: to update the company’s interior and exterior, to increase the competence of the employees, to recruit a new employee, to introduce a loyalty program for individuals, to expand the range of rented equipment and optimize the communication.
The work consists of 58 pages, 4 tables, 34 pictures, 22 references and sources of information, 3 annexes.