Santrauka:
Teorinėje dalyje aptariama kokybės vadybos samprata, kokybės svarba ir
nauda organizacijai. Analitinėje dalyje pateikiama vartotojo nuomonės analizė bei surinkti gamybos
proceso stebėjimo duomenys, analizuojami UAB „Lanksti linija“ vidiniai dokumentai susiję su
gaminių kokybe. Darbo problema – vartotojų nepasitenkinimas susijęs su gaminių kokybe.
Darbo tikslas – nustačius UAB „Lanksti linija“ galutinio vartotojo nepasitenkinimo produktų
gamybos kokybe priežastis, pateikti siūlymus gamybos proceso kokybės gerinimui.
Description:
The theoretical part discusses the concept of quality management, the
importance of quality and the benefits to the organization. The analytical part presents the analysis of
the user's opinion and the collected data on the monitoring of the production process. Also this part
of the paper presents an analysis of the internal documents of “UAB Lanksti linija” related to the
quality of the product. The main problem of the professional BA thesis – consumer dissatisfaction is related to
product quality.
The aim of the professional BA thesis – after determining the reasons of "UAB Lanksti
linija" consumers dissatisfaction with the production quality of products, to submit proposals for the
improvement of the quality of the production process.