Santrauka:
Temos aktualumas. Dažnas atvejis, jog vaikui mokykloje sunku rišliai kalbėti, dėlioti savo mintis, neretai reikalinga logopedo pagalba šalinti kalbos problemas, iškyla elgesio, bendravimo su kitais sutrikimo požymiai. Šeštojo dešimtmečio pabaigoje buvo konstatuota, jog 4proc. Vokietijos mažylių turi kalbos vystymosi sutrikimų, o po dešimties metų jau 25 proc. tirtų trijų-ketverių metų vaikų kalbos vystymasis buvo sutrikęs. Šiandien jau kas trečiam vaikui sutrikusi kalba arba jos vystymasis. Vokietijoje logopedų kongresuose buvo patvirtinti duomenys, kad komunikacija šeimoje tarp tėvų ir vaikų trunka kasdien tik aštuonias ar dešimt minučių. J. Shepard (2007) aprašo žmogaus poreikį komunikuoti, tad muzikavimą išskiria kaip veiksmingą priemonę, kuri gali padėti įsitvirtinti socialinėje veikloje bei ugdyti komunikavimo kompetenciją.
Problema - vaiko komunikavimo kompetencijos ugdymo kokybės stoka per muzikinę veiklą.
Tyrimo objektas - muzikinės veiklos reikšmė komunikavimo kompetencijai ugdytis.
Darbo tikslas - atskleisti muzikinės veiklos reikšmę ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymui(si).
Uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti muzikinės veiklos reikšmę vaikų komunikavimo kompetencijai ugdytis.
2. Atlikti tyrimą įvertinant muzikinės veiklos reikšmę komunikavimo kompetencijai ugdytis.
3. Tyrimo rezultatų pagrindu suplanuoti ir realizuoti edukacinį projektą.
Darbo metodai ir išvados: mokslinės literatūros analizė. Muzikinės veiklos reikšmę atskleisti komunikavimo kompetencijai ugdytis pasirinktas kiekybinis ir kokybinis tyrimas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tik keliose darželio grupėse yra įrengtas muzikinis kampelis, tėvai muzikiniu ugdymu namuose užsiima labai retai, todėl ugdymasis per muziką paliekamas ikimokyklinio ugdymo įstaigos muzikos pedagogui ir auklėtojai.
Projektas „Muzika mano vaikystės pasaulyje“ atskleidė, kad muzikos veikla padeda vaikų komunikavimo kompetencijai ugdytis, sutelkti dėmesį veikloje ilgesnį laiką.
Darbo struktūra. Darbo apimtis – 43 puslapiai, jame pateikiama 1 lentelė, 18 paveikslų, 32 literatūros šaltiniai.
Description:
Relevance of the topic. Often, it’s difficult for a child to talk to other kids at school, to share his thoughts. When there are signs of bad behaviour, communication with other disorders, it is often necessary to resolve language problems with the help of speech therapist. At the end of the sixties, it was stated that 4% of German infants have language development disorders. After 10 years it rises to 25%. After examination of three-to-four-year olds, it shows that they had a speech disorder. Nowadays, every third child has a speech disorder or speech development disorder. In Germany, at congregations of speech therapists confirmed that communication in the family between parents and children lasts only eight to ten minutes a day. J. Shepard (2007) describes the human need for communication and exclude that playing music is effective tool that can help establish social activity and develop communication competence. Problem – Lack of communication competence development of the child during the musical activity. Object of research – the significance of musical activities for the development of communication competence. Purpose of work – to reveal the significance of musical activity for the development of communication competence of preschool children. Tasks: 1. To substantiate theoretically the significance of musical activity for the development of children's communication competence. 2. To perform a research about the significance of musical activity for the development of communication competence. 3. Using the results of the research, plan and implement an educational project. Work methods: Analysis of scientific literature. The quantitative and qualitative research is chosen to develop the significance of musical activity to develop communication competence. The results of the research revealed that only a few groups of kindergartens have a musical corner, parents play very rarely with music education at home, which is why education through music is left to the music teacher and educators of pre-school educational institutions. Work structure. Scope of work 43 pages, 1 table, 18 figures, 32 references.