Santrauka:
Baigiamąjį darbą sudaro trys dalys: teorinėje dalyje yra aptariama verslo plėtros samprata, ją veikiantys veiksniai, išskiriamos verslo plėtros strategijos ir jų svarba, aprašomi galimi plėtros finansavimo šaltiniai. UAB „Mantinga“ tarptautinė plėtra, atliekama verslo aplinkų analizė, atliekamas tyrimas, pateikiama tyrimo metodika, jo rezultatai, atliekama verslo plėtros į Pietų Korėjos rinką SSGG analizė. Projektinėje dalyje pateikiami UAB „Mantinga“ verslo plėtros Pietų Korėjos rinkoje sprendimai. Darbo problema – esant Lietuvos šaldytų gaminių rinkos lyderio pozicijoje, UAB „Mantinga“ yra skatinama ieškoti naujų potencialių užsienio rinkų savo verslo plėtros vykdymui. Darbo tikslas - išanalizavus įmonės verslo aplinkas ir Pietų Korėjos rinkos išorinės aplinkos veiksnius, pateikti UAB „Mantinga“ verslo plėtros įgyvendinimo sprendimus Pietų Korėjos rinkoje.
Description:
The thesis consists of three main parts: the theoretical part discusses the concept of business development, the factors affecting it, distinguishes business development strategies and their importance, describes the possible sources of development financing. In the analytical part of the work, the object of the work is analyzed – Mantinga UAB international business development, business environment analysis is performed, research is performed, research methodology and its results are presented, SWOT analysis of business development into the South Korean market is performed. The project part presents Mantinga UAB business development solutions in the South Korean market. Professional BA thesis problem - being in leader position of the Lithuanian frozen ready to bake product market, Mantinga UAB is encouraged to look for new potential foreign markets for the growth of its business. Professional BA thesis objective - after analyzing the company's business environment and the factors of the external environment of the South Korean market, present the business development solutions of UAB Mantinga in the South Korean market.