Santrauka:
Plakatų serija „Ar spekuliatyvaus dizaino pagalba galima atkreipti dėmęsį?” yra spekuliatyvaus dizaino principais paremtas projektas. Ši dizaino šaka yra gana nauja ir visiškai neaptariama edukacinėje sistemoje. Šio projekto tikslas nenutolsta nuo spekuliatyvaus dizaino provokavimo pagrindo, nes pagrindinė idėja yra išprovokuoti žinomą žmogų ir atkreipti jo dėmesį pasinaudojant plakatų serija, kuriais spėliojama kokia gali būti ateitis.
Šio projekto taikiniu buvo pasirinktas Elon Musk, dėl to, kad jis bendrauja su žmonėmis bei jo vadovaujamos kompanijos eina link mokslinėje fantastikoje randamos ateities. Šios kompanijos nesinaudoja reklama, o leidžia savo veiklai bei produkcijai juos reklamuoti, tai iškelia klausimą, ką jie galėtų pasiekti, jeigu turėtų reklamą? Dėl šios priežasties kaip komunikacijos priemonė buvo pasirinkti plakatai, nes juos galima pasiūlyti kaip reklamą, kuria jis galėtų naudotis nemokamai.
Nors plakatai buvo nusiųsti, dar nebuvo jokio atsakymo. Tai galėtų būti dėl to, kad pats Elon Musk yra labai užimtas žmogus arba todėl, kad tikriausiai labai daug žmonių bando su juo susisiekti. Kad ir kokia būtų priežastis, plakatai su laišku buvo palikti Google Drive saugykloje, jeigu kada nors į juos atsakytų.
Vien todėl, kad dar nebuvo gauta jokio atsakymo, negalima teigti, jog projektas nepasisekė, nes jo dėka buvo įgyta daug praktikos bei žinių, tiek spekuliatyvaus, tiek grafinio, dizaino srityse.
Description:
Poster series: “Can you draw attentoin with the help of speculative design?” is a project based
on principles of speculative design. This branch of design is relatively new and not covered at all by
our educatoin. The goal of this project is not going far from the base of speculative design of being
provocative as the idea is to provoke someone well know with a series of posters that are guessing
what kind of future might be and get their attention.
Elon Musk was chosen as the target for this project, both because he is known to interact with
public and because his companies are going towards the future and reaching for sci-fi like today.
Posters were chosen as a form of comunication in this case as to suggest them to Elon Musk as a
advertisment that he could use free of charge as his companies do not use outside advertising and let
their products and achievements speak for themselves. This raised a question, how much more could
they achieve with a good advertising campaign.
Even though the posters were sent to Elon Musk no answer was yet recieved. That could be
due to him being very busy person, the fact that most likely a lot of people try to get in touch with him
on a daily basis or countles of others. What ever the reason might be, the posters with a letter were
left for him in a shared Google Drive folder, if he would have time or wish to get in touch.
Just because there was no answer as of this time this project could be held as a successful as
it gave a lot of practice and new knwoledge in both speculative design and graphic design of posters.