Santrauka:
Pasirinkta tema - edukacinės ir rekreacinės aplinkos interjero dizainas Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijoje. Gimnazija įsikūrusi Kaune, Miško g. 1.
Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis dauguma Lietuvos mokyklų buvo statytos dar XIX a. pabaigoje ar XX a. pradžioje ir išlaiko atitinkamas to laikotarpio tradicijas. Pastatų architektūriniai meniniai, stilistiniai sprendimai atspindi to meto visuomenės poreikius ir lūkesčius. Šiuo atveju problema būtų įvardyta kaip ugdymo koncepcijos ir ugdymo fizinės aplinkos atitikimas, vienalytiškumas, analogiškumas. Tai tampa ypač svarbu keičiantis ugdymo koncepcijoms.
Šiais metais Lietuva švenčia 100 metų Nepriklausomybės Jubiliejų. Ta proga šalyje buvo paskelbta iniciatyva „Idėja Lietuvai“. Viena iš trijų pagrindinių idėjų pripažinta „Mokytojo profesija iki 2025-ųjų turi tapti prestižine (švietimas)“. O kaip mokymosi aplinka?
Todėl tikslas, remiantis naujausiais Lietuvos Respublikos sveikatos ministro įsakymais ir rekomendacijomis, suprojektuoti Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos pirmo aukšto interjero rekreacines ir edukacines erdves palankias šiuolaikinei edukacijai. Įrengtos modernios patalpos leis patogiai ir pilnavertiškai taikyti naujausius ugdymo (si) metodus.
Apibendrinant galima teigti, kad šiame diplominiame darbe gilinamasi, kaip būtų galima pradėti spręsti problemą, kylančią iš akivaizdaus ugdymo principų ir mokyklos interjero prieštaros. Vadovaujantis prielaida, kad fizinė aplinka daro didelę įtaką žmogaus kognityviniams gebėjimams, sunku tikėtis, kad laisvos, kūrybingos būsimų kartų asmenybės vystytųsi griežtai atribotose, nuasmenintose erdvėse. Tikimasi, kad įgyvendinus parengtą projektą situacija pasikeis, mokytojai ir mokiniai galės dirbti ir mokytis įkvepiančioje ir ugdymosi procesą skatinančioje aplinkoje.
Description:
The chosen theme is An Educational and Recreational Environments Interior Design at Kaunas Steponas Darius and Stasys Girėnas Gymnasium. The gymnasium is located in Kaunas, Lithuania, Miško (forest) str. 1. On the basis of the data of the Lithuanian Department of statistics, the majority of schools were built in the late 19th century or at the beginning of the 20th century, and retains the traditions of that period of time. Architectural and stylistic solutions of those buildings reflect the society needs and expectations. In this case, the issue to be identified as the concept of education and training as physical environment conformity, homogeneity and analogy. This becomes especially important for the exchange of educational concepts. This year, Lithuania celebrates the 100-year Anniversary of Independence. On that occasion was announced the initiative "The idea to Lithuania". One of the three main ideas is recognized as "by 2025-teacher’s profession should become a prestigious". What about the environment of learning? Therefore, the Minister of health of the Republic of Lithuania orders to designed Kaunas Steponas Darius and Stasys Girėnas gymnasium first floor areas favorable for modern education. The modern areas of school will allow comfortably and to fully apply the latest methods of education. Summing up the questions of the thesis, how could be solved problems arising from the apparent contradictions in the school of education and the interior. In accordance with the assumption that the physical environment makes a significant impact on the capacity of the human cognitive abilities, it is difficult to expect that free development of the personality, the creative future generations was a strict, impersonal spaces. It is expected that the implementation of changes to the draft drawn up by the situation, teachers will be able to work and study in inspirable and educational process-based environment.