Santrauka:
Temos aktualumas: kiekvienas pacientas yra skirtingas, turintis savitą požiūrį į burnos sveikatos palaikymą. Todėl burnos higienisto pareiga ne tik išmokyti taisyklingos burnos higienos, bet ir juos motyvuoti (Wilder ir Bray, 2016). Atlikti tyrimai parodė, kad maždaug 30-60% suteiktos informacijos yra pamirštama per 1 valandą, o 50% rekomendacijų nesilaikoma (Wilder ir Bray, 2016). Atlikti tyrimai (Gillam ir Yusuf, 2019) parodė, kad keičiant su burnos sveikata susijusią elgseną MI yra veiksmingesnis nei įprasti sveikatos ugdymo metodai.
Tyrimo problema: koks burnos higienistų požiūris į motyvacinio interviu ir jo technikų naudojimą dirbant su pacientu?
Tyrimo objektas: burnos higienistų požiūris į motyvacinio interviu ir jo technikų naudojimą dirbant su pacientu.
Tyrimo tikslas: atskleisti burnos higienistų požiūrį į motyvacinio interviu ir jo technikų naudojimą dirbant su pacientu.
Tyrimo uždaviniai: 1. Aprašyti burnos higienisto pareigas, funkcijas, atsakomybes. 2. Teoriškai pagrįsti motyvacinio interviu ir jo technikų taikymo principus burnos higienisto darbe. 3. Atskleisti burnos higienistų požiūrį į motyvacinio interviu bei jo technikų taikymo aplinkybes profesinėje veikloje. 4. Atskleisti burnos higienistų požiūrį į pagrindinių motyvacinio interviu bei jo technikų taikymo principus;
Tyrimo metodika ir tiriamieji: taikyta kiekybinė tyrimo strategija. Teoriniai tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė, empiriniai tyrimo metodai: duomenų rinkimo metodas – apklausa internetu; duomenų analizės metodai – aprašomosios statistikos skaičiavimai: dažnių ir vidurkių skaičiavimas. Tyrimo metu apklaustas 71 burnos higienistas.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai ir išvados: tyrimo rezultatai atskleidė, kad didžioji dalis burnos higienistų žino, kas yra motyvacinis interviu ir taiko jį savo profesinėje veikloje. Burnos higienistai palankiai vertina tiek MI, tiek jo technikas, tačiau savo profesinėje veikloje dažniau naudoja motyvacinio interviu technikas. Nustatyta, kad dažniausiai MI yra skiriamas atsižvelgiant į paciento burnos ertmės būklę ir jo žinias apie individualios burnos ertmės priežiūrą. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dažniausia problema su kuria susiduria burnos higienistai, motyvuodami pacientus yra pacientų nenoras pripažinti su burnos sveikata susijusios problemos.
Description:
Relevance of the topic: every patient is different, with a unique approach to maintaining oral health. Therefore, it is the duty of the oral hygienist not only to teach proper oral hygiene but also to motivate them (Wilder and Bray, 2016). Studies have shown that approximately 30–60% of the information provided is forgotten within 1 hour, and 50% of recommendations are not followed (Wilder and Bray, 2016). Studies (Gillam and Yusuf, 2019) have shown that MI is more effective than conventional health education methods in changing oral health-related behaviors.
The main problem of the thesis: what is oral hygienists' attitude to motivational interview and its techniques practice on patients?
The object of the thesis: Oral Hygienists' attitude to motivational interview and its techniques practice on patients
The purpose of the thesis to reveal the oral hygienist attitude to the motivational interview and its techniques practice on patients
Objectives: 1. Describe the duties, functions and responsibilities of an oral hygienist. 2. Theoretically motivational interview and its techniques principles of application in the work of an oral hygienist. 3. To reveal the attitude of oral hygienists to the motivational interview and its techniques circumstances of application in their work. 4. To reveal the attitude of oral hygienists to the main principles of motivational interview and its techniques.
Methods and target audience: methods used for gathering research data include: quantitative research, theoretical research - the analysis of scientific literature; empirical methods: data collection method – online survey; data analysis methods –descriptive statistics: calculations of the means and frequencies. 71 oral hygienists took part in the survey.
Results and conclusions of empirical research – the results of the study revealed that the majority of oral hygienists know what a motivational interview is and apply it in their professional practice. Oral hygienists favor both MI and its technician, but more often use motivational interview techniques in their professional practice. It has been found that MI is most commonly prescribed based on the patient’s oral condition and his or her knowledge of individual oral care. The results of the study revealed that the most common problem faced by oral hygienists in motivating patients is patients ’reluctance to acknowledge oral health-related problems