Santrauka:
Temos aktualumas. Farmacijos specialisto vaidmuo šiuolaikinėje visuomenėje yra pasikeitęs. Padidėję vaistų vartojimo mastai vaistus pavertė įprastomis prekėmis, o farmacijos specialistus tarsi pardavėjais. Visuomenės požiūris į vaistininkus pasikeitė, konkurencija farmaciją pavertė verslu, kuriame farmacijos specialistas prarado autoritetą ir pagarbą visuomenėje. Plėtojantis farmacijos pramonei, sumažėjo vaistų gamybos apimtys vaistinėje, farmacininkas prarado savo pagrindinio vaistų gamintojo funkciją. Didėjantis reklamos kiekis skatina žmones pirkti ir vartoti daugiau vaistų, įvairių papildų, užsiimti savigyda, vaistai tampa preke, kuriai svarbus jos pateikimas, įpakavimas, ryškesnė pakuotė. Dažnai pagal tuos pačius kriterijus žmonės renkasi ir dantų priežiūros priemones, neatsižvelgdami į cheminių priemonių sudėtį bei paskirtį. (Br Dent, 2019).
Tyrimo problema: Kokios vaistininkų ir jų padėjėjų žinios ir požiūris teikiant rekomendacijas apie burnos priežiūros priemones?
Tyrimo objektas: Vaistininkų bei jų padėjėjų žinios ir požiūris teikiant rekomendacijas klientams apie burnos priežiūros priemones.
Tyrimo tikslas: Nustatyti vaistininkų bei jų padėjėjų žinias teikiant rekomendacijas klientams apie burnos priežiūros priemones.
Tyrimo uždaviniai: 1. Teoriškai aprašyti dažniausiai pasitaikančias burnos ertmės problemas dėl kurių konsultuojamasi vaistinėje; 2. Aprašyti, individualios burnos higienos priežiūros priemones, naudojamas burnos ertmės profilaktikai ir gydymui; 3. Atskleisti vaistininkų ir jų padėjėjų žinias apie burnos priežiūros priemones; 4. Atskleisti vaistininkų ir jų padėjėjų teikiamas rekomendacijas apie burnos priežiūros priemones.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: Atliktas kiekybinis tyrimas, duomenų rinkimo metodas – apklausa internetu. Empirinio tyrimo duomenys rinkti 2021 metų gegužės 3- 23 dienomis, iš viso tyrime dalyvavo 114 respondentų. Tyrimo dalyviai: vaistininkai ir jų padėjėjai, dalyviai atrinkti netikimybinės proginės imties būdu. Tyrimo instrumentą- anketą sudarė 22 klausimai.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai ir išvados: Remiantis atlikto tyrimo gautais rezultatais, galima teigti, kad vaistininkams bei jų padėjėjams trūksta žinių apie burnos priežiūros priemones, nes daugiau negu pusė respondentų atsakė, kad jiems trūksta žinių ir norėtų žinoti apie jas daugiau. Taip pat nemaža dalis tiriamųjų nežino, kokios veikliosios medžiagos yra priemonėse nuo dantenų uždegimo, dantų jautrumo, ėduonies ir burnos sausumo. Be to, dalis respondentų neturi pakankamai žinių apie burnos ertmės irigatorius, tarpdančių ir liežuvio priežiūros priemones, taip pat ir apie vieno danties šepetėlius ir dantų šepetėlių šerelių kietumą. Gauti tyrimo rezultatai rodo, kad apklausoje dalyvavę vaistininkai bei jų padėjėjai dažnai rekomenduoja pacientams burnos priežiūros priemones neatsižvelgiant į kliento nusiskundimus, tik dalis respondentų priemones rekomenduoja pagal jų sudėtį, o daugiau negu ketvirtadalis tiriamųjų atsakė, kad rekomenduoja priemones pagal vadybininkų suteiktą informaciją. Taip pat didelė dalis visiškai nerekomenduoja klientams liežuvio priežiūros priemones ar burnos ertmės irigatorius
Description:
Thesis topic: Knowledge and attitude of pharmacists and their assistants in providing recommendations to clients about oral care products.
Key words: knowledge and attitude, recommendations, oral care products.
Relevance of the topic: The role of the pharmaceutical specialist in modern society has changed. Increased use of medicines has turned medicines into ordinary commodities, and pharmaceutical professionals have turned them into sellers. Public attitudes towards pharmacists have changed, competition has turned pharmacy into a business in which the pharmaceutical specialist has lost authority and respect in society. With the development of the pharmaceutical industry, the volume of drug production in the pharmacy decreased, the pharmacist lost the function of his main pharmaceutical manufacturer. The growing amount of advertising encourages people to buy and consume more medicines, various supplements, engage in self-medication, medicines are becoming a commodity for which their presentation, packaging and brighter packaging are important. Often, people choose dental care products according to the same criteria, regardless of the composition and purpose of the chemicals. (Br Dent, 2019).
Research problem: What is the knowledge and attitude of pharmacists and their assistants in providing recommendations on oral care products?
Object of research: Knowledge and attitude of pharmacists and their assistants in providing recommendations to clients about oral care products.
The aim of the study: To determine the knowledge of pharmacists and their assistants by providing recommendations to clients about oral care products.
Objectives of the research: 1. Theoretically describe the most common oral problems that are consulted in a pharmacy; 2. Describe individual oral hygiene care products used for oral prophylaxis and treatment; 3. To reveal the knowledge of pharmacists and their assistants about oral care products; 4. Disclosure of oral care recommendations provided by pharmacists and their assistants.
Research methodology and subjects: Quantitative research, data collection method - online survey. The data of the empirical research were collected on May 3–23, 2021, a total of 114 respondents participated in the research. Study participants: pharmacists and their assistants, participants were selected by non-probabilistic random sample. The research tool – questionnaire consisted of 22 questions.
Main results and conclusions of the empirical study: Based on the results of the study, it can be stated that pharmacists and their assistants lack knowledge about oral care products, as more than half of the respondents answered that they lack knowledge and would like to know more about them. Also, a significant number of subjects do not know what active substances are present in remedies for gingivitis, tooth sensitivity, caries and dry mouth. In addition, some respondents do not have sufficient knowledge about oral irrigators, interdental and tongue care products, as well as about the hardness of single toothbrushes and toothbrush bristles. The results of the study show that surveyed pharmacists and their assistants often recommend oral care to patients regardless of customer complaints, only a fraction of respondents recommend measures based on their composition, and more than a quarter of respondents said they recommend measures based on information provided by managers. Also, a large proportion do not recommend tongue care products or oral irrigators at all.