Santrauka:
Tyrimo aktualumas. Ko ne visiems prieinamos bendruomenės žiniasklaidos priemonės yra Facebook, Instagram, Google, YouTube, Twitter ir kt., kuriomis kasdien naudojasi milijonai žmonių visame pasaulyje. Svarbi informacija apie bendrą organizmo ir burnos ertmės sveikatą yra visiems prieinama naujose pažangiose socialinių tinklų svetainėse. Kiekvienas socialinės medijos vartotojas gali jungtis prie bet kurios internetinės svetainės ir ieškoti jiems svarbios ir reikalingos informacijos, taip pat jie gali jungtis prie sveikatos priežiūros tinklalapių, neatsižvelgiant į jų lytį ar socioekonominį statusą. Taigi, norint išsaugoti puikią dantų sveikatos kokybę, labai svarbu naudoti socialinių tinklų svetaines bendrosios organizmo ir burnos sveikatos priežiūros patarimų viešinimui. Pastarosiomis dienomis tarp socialinių tinklų ir sveikatos yra ypatingas ryšys (Bal ir Dalai, 2020).
Tyrimo problema – kokią įtaką socialiniai tinklai turi burnos ertmės priežiūros priemonių pasirinkimui ir naudojimui? Tyrimo objektas – socialinių tinklų įtaka burnos ertmės priežiūros priemonių pasirinkimui ir naudojimui. Tyrimo tikslas – atskleisti socialinių tinklų įtaką burnos ertmės priežiūros priemonių pasirinkimui ir naudojimui. Tyrimo uždaviniai:
1. Teoriškai aprašyti socialinius tinklus, jų skirstymą ir įtaką žmonių su burnos ertmės priežiūra susijusių sprendimų priėmimui.
2. Aptarti chemines ir mechanines burnos ertmės priežiūros priemones.
3. Nustatyti socialinių tinklų įtaką burnos ertmės priežiūros priemonių pasirinkimui pagal amžių, lyti bei socialinį statusą.
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Vykdant šį tyrimą buvo atlikta mokslinės literatūros analizė lietuvių ir užsienio kalbomis, duomenų rinkimui sudaryta anketinė apklausa, duomenų analizei naudoti aprošomosios statistikos skaičiavimai. Anketą sudarė 20 uždarojo tipo klausimų. Anoniminėje internetinėje apklausoje iš viso dalyvavo 255 respondentai – visi tyrimo dalyviai buvo pilnamečiai Lietuvos piliečiai. Tyrimo dalyviai buvo renkami netikimybinės proginės imties būdu. Gauti tyrimo rezultatai susisteminti ir pateikti naudojant Microsoft Exel 2016 programą.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Gauti tyrimo duomenys rodo, kad socialiniais tinklais aktyviausiai naudojasi moterys, 18-24 metų amžiaus asmenys bei aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys respondentai. Remiantis tyrimo rezultatais, virtualios paskaitos burnos ertmės priežiūros tema dar nėra populiarios vartotojų tarpe, o socialiniuose tinkluose pateikiama informacija ir reklama apie burnos ertmės priežiūros priemones tik iš dalies turi įtakos socialinių tinklų vartotojų pasirinkimui. Pagal socialinėse medijose pateiktą reklamą vartotojų įsigytos burnos ertmės priežiūrai skirtos prekės tik iš dalies patenkina jų lūkesčius. Apibendrinant galima teigti, kad individualios burnos higienos įgūdžiai apima reguliarų dantų pastos, rankinio dantų šepetėlio, tarpdančių siūlo bei liežuvio valiklio naudojimą.
Description:
Relevance of the research. Social media, available to almost everyone in the community, are Facebook, Instagram, Google, YouTube, Twitter, etc., which are used daily by millions of people around the world. Important information about the overall health of the body and the oral cavity is available to everyone on the new advanced social networking sites. Every social media user can connect to any website and search for information that is important and necessary to them, as well as they can connect to health care websites, regardless of their gender or socioeconomic status. Thus, in order to maintain excellent dental health, it is very important to use social networking sites to publicize general body and oral health advice. In recent days, there is a special connection between social networks and health (Bal and Dalai, 2020).
Research problem - what influence do social networks have on the choice and use of oral care products? The object of the research – the influence of social networks on the choice and use of oral care products. The aim of the research – to reveal the influence of social networks on the choice and use of oral care products. Research tasks:
1. Theoretical description of social networks, their distribution and influence on people's decision-making related to oral care.
2. Discuss chemical and mechanical care products for the oral cavity.
3. To determine the influence of social networks on the choice of oral care products according to age, gender and social status.
Research methodology and subjects. In the course of this research, the analysis of scientific literature in Lithuanian and foreign languages was performed, a questionnaire survey was compiled for data collection, and calculations of compelling statistics were used for data analysis. The questionnaire consisted of 20 closed-ended questions. A total of 255 respondents participated in the anonymous online survey - all survey participants were adult Lithuanian citizens. Study participants were selected using a non-probabilistic random sample. The obtained research results were systematized and presented using Microsoft Exel 2016 program.
The main results of the empirical research. The obtained research data show that social networks are most actively used by women, persons aged 18-24 and respondents with higher university education. According to the results of the study, the topic of virtual lectures on oral care is not yet popular among consumers, and the information and advertising about oral care products provided on social networks only partially influences the choice of social network users. According to advertising on social media, consumer-acquired oral care products only partially meet their expectations. In summary, individual oral hygiene skills include regular use of toothpaste, a hand toothbrush, interdental floss, and tongue cleanser.