Santrauka:
Temos aktualumas. Mokyklose ir darželiuose mokymas apie burnos sveikatą yra svarbus. Vis dėlto mokymo sėkmė ir vaikų motyvacija labiausiai priklauso nuo tėvų supratimo ir motyvavimo (Gomes, 2015). Šių dienų vaikai kasdien susiduria su informacinėmis technologijomis, o juos motyvuoja tai, ką jie pamato kompiuterinėse programėlėse ar filmukuose.
Tyrimo problema. Kaip 4–6 metų amžiaus vaikus mobiliosios programėlės motyvuoja ugdyti burnos higienos įpročius?
Tyrimo objektas. 4–6 metų amžiaus vaikų burnos higienos įpročių ugdymas motyvuojant juos mobiliomis programėlėmis.
Tyrimo tikslas. Atskleisti 4–6 metų amžiaus vaikų burnos higienos įpročių ugdymą motyvuojant juos mobiliosiomis programėlėmis.
Tyrimo uždaviniai. 1. Aptarti taisyklingų burnos higienos įpročių ugdymo svarbą ikimokykliniame amžiuje. 2. Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų psichinės raidos ypatumus, jų mokymą bei motyvavimą. 3. Nustatyti 4–6 metų amžiaus vaikų burnos higienos įpročius bei motyvaciją jiems atlikti prieš „Brush Up“ mobiliosios programėlės naudojimą. 4. Nustatyti 4–-6 metų amžiaus vaikų burnos higienos įpročius bei motyvaciją jiems atlikti po „Brush Up“ mobiliosios programėlės naudojimo.
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Taikyta kiekybinė tyrimo strategija, taikyti teoriniai metodai – mokslinės literatūros analizė, empiriniai tyrimo metodai: duomenų rinkimo metodas – apklausa raštu; duomenų analizės metodai – aprašomosios statistikos skaičiavimai. Klausimynas buvo pateiktas du kartus: prieš mobiliosios programėlės naudojimą ir po jos. Mobilioji programėlė burnos higienos įgūdžių ugdymui buvo naudojama tris savaites. Tyrimo imties sudarymo būdas – netikimybinė proginė. Tyrimo metu apklaustas 91 dalyvis, iš jų programėlę sutiko naudoti ir toliau dalyvauti tyrime 45.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai ir išvados. Nustatyta, kad didžioji dalis tyrime dalyvavusių vaikų iki „Brush Up“ programėlės naudojimo nenorėjo valyti dantų, nes vaikams buvo nuobodu arba pamiršdavo tai padaryti, jeigu tėvai neprimindavo. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad iki „Brush Up“ programėlės naudojimo didžiosios dalies vaikų dantų valymosi laikas buvo nepakankamas.Taip pat nustatyta, kad po trijų savaičių naudojimosi mobiliąja programėle „Brush Up“ vaikai daug labiau nori valytis ir valosi dantis, tėvai rečiau susiduria su vaiko nenoru valytis dantų. Pailgėjo dantų valymo laikas, nes programėlės vaizdinė medžiaga sutampa su rekomenduojamu dantų valymosi laiku. Programėlė puikiai motyvuoja vaikus ir dantų valymosi procesas jiems tapo įdomesniu.
Description:
Relevance of the topic. Oral hygiene education is important for nursery and school children. However the success of children’s education and motivation depends on the parents’ knowledge and motivation (Gomes, 2015). Nowadays, kids face information technologies on a daily basis, and get motivated by mobile apps or videos.
The main problem of the thesis. How do mobile apps motivate 4-6 year old children to develop oral hygiene practices?
The object ot the thesis. Oral hygiene Education based mobile apps practices for 4-6 year old children.
The purpose of the thesis. To reveal oral hygiene based mobile apps practices education in 4-6 year old children.
Objectives. 1.To discuss the importance of correct oral hygiene practice amongst preschoolers. 2.To reveal the preschoolers’ cognitive development, teaching and motivation peculiarities. 3. To evaluate 4-6 year old children oral hygiene practices and motivation before starting to use mobile app “Brush-Up”. 4. To evaluate 4-6 year old children oral hygiene practices and motivation after using mobile app “Brush-Up”.
Research methodology and subjects: The quantitative strategy was used for the research, as well as theoretic methods – analysis of scientific literature, empirical research methods: data collection by written surveys, data analysis – descriptive data analysis. The questionnaires were provided twice: before and after using the mobile app “Brush-Up”. The mobile app was used for 3 weeks. A random sampling method was used to select a total of 91 participants who were asked to use the mobile app where 45 participants agreed to use it.
Main results of the empirical research and conclusions. It found that children didn’t want to brush their teeth before they started to use the mobile app “Brush-Up” because they felt that it was boring, or they forgot to do it. The results of the research revealed that most of the children didn’t brush their teeth long enough before they started to use mobile app. It was found that children were more interested in tooth brushing, and parents had less issues with children brushing their teeth after 3 weeks of using the mobile app “Brush-Up”. Also, the time of tooth brushing increased which is related with the span of the app’s visual material and recommended time for tooth brushing. Mobile apps increase children motivation very well as tooth brushing turns out to be more of an interesting process for children.