Santrauka:
Temos aktualumas: pastaraisiais dešimtmečiais studentų užimtumas studijų laikotarpiu sparčiai auga. Europoje ir Jungtinėse Amerikos valstijose dirbančių studentų skaičius siekia vidutiniškai 47 proc. Reguliariai studijų metu dirbančių studentų skaičius svyruoja nuo 15 proc. Italijoje, Albanijoje, Serbijoje iki 50 proc. Vokietijoje, Danijoje ir Estijoje (Masevičienė ir kt. 2018). Jungtinėse Amerikos Valstijose 2018 metais vidutiniškai dirbančių studentų skaičius sudarė 62 proc. (NCES, 2020). Lietuvoje 2019 metais I ir II studijų pakopų koleginėse ir universitetinėse studijose visus akademinius metus dirbo net trečdalis studentų (Strata, 2020). Lietuvoje dirbančių studentų darbo krūvis viršija 30 valandų per savaitę, tuo tarpu Danijoje, Nyderlanduose, Vokietijoje darbui skiriama apie 20 valandų per savaitę, o Rumunijoje ir Lenkijoje daugiau nei 35 valandas per savaitę (Strata, 2020).
Tyrimo problema - kokie burnos priežiūros studijų krypties studentų studijų ir darbo suderinamumo ypatumai bei jų įtaka studijavimo pasiekimams?
Tyrimo objektas - burnos priežiūros studijų krypties studentų studijų ir darbo suderinamumo ypatumai bei jų įtaka studijavimo pasiekimams.
Tyrimo tikslas - atskleisti burnos priežiūros studijų krypties studentų studijų ir
darbo suderinamumo ypatumus bei jų įtaką studijavimo pasiekimams.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aptarti burnos priežiūros studijų krypties programų sandarą bei burnos priežiūros specialistų profesinę veiklą.
2. Teoriškai pagrįsti studijų ir darbo suderinimo galimybes.
3. Atskleisti burnos priežiūros studijų krypties studentų požiūrį į studijų ir darbo derinimo ypatumus.
4. Nustatyti burnos priežiūros studijų krypties programų studentų darbo įtaką jų studijavimo pasiekimams.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: siekiant atskleisti burnos priežiūros studijų krypties studentų studijų ir darbo suderinamumo ypatumus bei įtaką studijavimo pasiekimams buvo atlikta mokslinės literatūros analizė, empiriniam tyrimui buvo pasirinkta kiekybinė tyrimo strategija. Taikytas duomenų rinkimo metodas: internetinė apklausa. Empirinio tyrimo duomenys buvo renkami nuo 2020 metų spalio 26 iki 2021 metų kovo 29 dienos. Apklausoje dalyvavo 166 burnos priežiūros studijų krypties studentai. Duomenų analizei buvo naudojami aprašomosios statistikos skaičiavimai: vidurkiai ir dažniai. Gauti duomenys apdoroti IBM SPSS Statistics 26 programa.
Tyrimo rezultatai: tyrimo rezultatai atskleidė, kad burnos priežiūros krypties studentams derinant darbą su studijomis daugiausiai problemų kyla dėl nepastovaus studijų tvarkaraščio ir aukštosios mokyklos nelankstumo studentų darbo atžvilgiu. Nustatyta, kad darbo ir studijų derinimas daro neigiamą įtaką studentų sveikatai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dirbamo darbo pobūdis ir dirbamų valandų skaičius per savaitę burnos priežiūros krypties studentų studijų pasiekimams įtakos neturi. Tačiau studijų pasiekimų įvertinimams įtakos turi kursas, kuriame studentai pradėjo dirbti. Žemiausi pasiekimų įvertinimai nustatyti studentų, kurie pradėjo dirbti pirmame kurse, o trečiame kurse pradėjusių dirbti studentų studijų pasiekimų įvertinimai geriausi
Description:
Relevance of the topic: Student employment during studies has been growing rapidly in recent decades. The average number of students working in Europe and the United States is 47%. The number of working students during studies varies from 15%. In Italy, Albania, Serbia up to 50%. In Germany, Denmark and Estonia (Masevičienė et al. 2018). In the United Stated, in 2018, the average number of working students was 62 percent. (NCES, 2020). In Lithuania, in 2019, one third of students worked in college and university studies at the 1st and 2nd stage of studies (Strata, 2020). The workload of students working in Lithuania exceeds 30 hours per week, while in Denmark, the Netherlands and Germany about 20 hours per week are devoted to work, and in Romania and Poland more than 35 hours per week (Strata, 2020).
Research problem: What are the peculiarities of the compatibility of studies and work of oral care programmes students and their influence on study achievements?
The object of the research: the peculiarities of the compatibility of studies and work of oral care programmes students and their influence on study achievements.
The aim of the study: to reveal the study of oral care students; and peculiarities of work compatibility and their influence on study achievements.
Research tasks:
1. To discuss the structure of oral care study programs and the professional activities of oral care specialists.
2. Theoretically substantiate the possibilities of combining studies and work.
3. To reveal the attitude of the oral care study programmes studies to the peculiarities of study and work combination.
4. To determine the influence of the work of the oral care study programmes students on their study achievements.
Research methodology and participants: In order to reveal the peculiarities of the compatibility of studies and work of the oral care studies programmes students and the influence on the study achievements, the analysis of the scientific literature was performed, and the quantitative research strategy was chosen for the empirical research. Data collection method used: online survey. Data from the empirical study were collected from October 26, 2020 to March 29, 2021. The survey involved 166 oral care study programmes students. Descriptive statistics calculations were used for data analysis: means and frequencies. The obtained data were processed by IBM SPSS Statistics 26 program.
Findings of the study: The results of the study revealed that the most problems for oral care students in combining work with studies are due to the unstable study schedule and the inflexibility of the higher school in terms of student work. The combination of work and study has been found to have a negative impact on students’ health. The results of the research revealed that the nature of work and the number of hours worked per week do not affect the study achievements of oral care students. However, assessments of academic achievement are influenced by the course in which students began to work. The lowest achievement scores were found for students who started working in the first year, and the best learning scores for students who started working in the third year.