Santrauka:
Relevance of the study. Stress is an important health issue. The new Covid-19 situation brought
additional stressors especially to the health care system. There is a lack of important knowledge about
what kind of stressors might affect nursing students' during their professional practice in the Covid-19
context and how they are able to manage the stress.
Research aim: To identify the stress and stress coping factors among nursing students in their
professional practice during Covid-19 pandemic as well as students’ personal experiences regarding
professional practice.
Tasks of bachelor`s thesis:
1. By analyzing literature identify Covid-19 related outcomes that occurs in the health care settings
that nurses are vulnerable for.
2. To analyze nursing students, experience during their professional practice.
3. Identify most common stressors among nursing students in their professional practice during
COVID-19 pandemic.
4. Reveal most common stress coping factors among nursing students in their professional practice
during Covid-19 pandemic.
Object: Nursing student’s stress during professional internship at the context of Covid-19 and
it's management.
Methods:
1. Scientific literature analysis.
2. Quantitative research method using a standardized questionnaire (online).
Conclusions: In general, 70% of students perceive stress during their professional practice. The
most common stressors during the practice are: fear of contracting infectious disease, staff shortages,
heavy workload. The most common stress coping factor among nursing students during professional
practice is seeking help from professional nurses, a quarter of students drink alcohol or smoke in order
to relax. During students’ professional practice students were also afraid to get Covid – 19.
Description:
Tyrimo aktualumas: Stresas yra svarbus su sveikata susijęs veiksnys. Papildomi stresoriai
sveikatos priežiūros sistemoje iškilo paplitus Covid-19 pandemijai. Trūksta svarbių žinių apie tai kokie
stresoriai dažniausiai jaučiami slaugos studentų profesinės praktikos metu Covid-19 kontekste ir kokias
priemones studentai naudoja stengdamiesi tvarkytis su stresu.
Tyrimo tikslas: Nustatyti streso priežastis ir kaip jį valdyti studentuose jų profesinės praktikos
metu COVID 19 pandemijos metu.
Tyrimo objektas: Slaugos studento stresas profesinės praktikos metu Covid-19 kontekste ir jo
valdymas.
Tyrimo uždaviniai:
1. Analizuodami literatūrą, nustatyti su Covid-19 susijusius padarinius, atsirandančius sveikatos
priežiūros įstaigose, kur slaugytojai yra labiausiai pažeidžiami.
2. Išanalizuoti slaugos studentų patirtis praktikų metu.
3. Nustatyti dažniausiai pasitaikančius stresorius tarp slaugos studentų profesinėje praktikoje
COVID-19 pandemijos metu.
4. Atskleisti slaugos studentų labiausiai paplitusius streso įveikos veiksnius, susijusius su profesine
praktika Covid-19 pandemijos metu.
Tyrimo metodika:
1. Mokslinė literatūros analizė.
2. Kiekybinis tyrimo metodas, naudojant standartizuotą klausimyną (online).
Išvados:
Apskritai 70% studentų stresą suvokia savo profesinės praktikos metu. Dažniausi streso veiksniai
praktikos metu yra: baimė užsikrėsti infekcinėmis ligomis, kolegos kritika, kolegų skandalai, darbuotojų
trūkumas, didelis darbo krūvis. Profesinės praktikos metu tarp slaugos studentų labiausiai paplitęs streso
įveikimo veiksnys yra profesionalių slaugytojų pagalbos ieškojimas, ketvirtadalis studentų geria alkoholį 4
ar rūko, kad atsipalaiduotų. Studentų profesinės praktikos metu studentai taip pat bijojo užsikrėsti Covid -19.