Santrauka:
Temos aktualumas: Lankymasis ligoninėje gali būti trauminis įvykis vaikui ir jo šeimai.
Slaugytojai, turintys efektyvius terapinio bendravimo įgūdžius, vaidina svarbų vaidmenį, vertinant
vaikų poreikius, suteikiant tinkamą priežiūrą, mažinant traumuojantį stacionarizavimo poveikį.
Tyrimo problema: Kokios slaugytojų, bendraujančių ligoninėje su sergančiais 3 – 5 metų
amžiaus vaikais patirtys?
Tyrimo tikslas: Atskleisti slaugytojų bendravimo ligoninėje su sergančiais 3 – 5 metų
amžiaus vaikais patirtis.
Darbo uždaviniai: 1. Aprašyti bendravimo sampratą, žodinio ir nežodinio bendravimo
ypatumus. 2. Išskirti slaugytojų bendravimo ligoninėje su vaikais aspektus. 3. Identifikuoti
slaugytojų patirtis, bendraujant ligoninėje su sergančiais 3 - 5 metų amžiaus vaikais. 4. Atskleisti
slaugytojų bendravimo būdus su 3 – 5 metų amžiaus vaikais, paruošiant ir atliekant procedūras.
Tyrimo metodika: Tyrimas buvo atliekamas X ligoninėje, Vaikų skyriuje, 2020 m. spalio
– lapkričio mėn. gavus skyriaus vedėjos ir gydymo įstaigos sutikimus. Tyrime dalyvavo 7
respondentai: bendrosios praktikos slaugytojai, dirbančios vaikų ligų skyriuje. Tyrimui atlikti buvo
naudojama kokybinis tyrimo metodas. Tyrimo metodų trianguliacija: pusiau struktūrizuotas
interviu.
Tyrimo rezultatai:. Tyrimas atskleidė, kad slaugytojams lengviausia bendrauti su
mažesniais 3 - 5 metų amžiaus vaikais. Sunkumų ligonineje vaikams dažniausia sukelia
nepažįstama aplinka ir medicininės procedūros, rečiau ribotas judėjimas bei nerimas ir baimė.
Dažniausia slaugytojos ligoninėje bendraujant su 3 - 5 metų amžiaus vaikų naudoja „žaidimo“
formą, retai palaiko akių kontaktą ir bendrauja kaip su suaugusiu. Svarbiausios slaugytojo savybės,
padedančios bendrauti su sergančias vaikais yra linksmumas ir kantrybė. Slaugytojai nurodė,
dažniausi sunkumai, bendraujant 3 – 5 metų amžiaus vaikais ir jų tėvais yra tėvų nepasitikėjimas ir
vaiko baimė, o bendravimą įtakoja dažniausiai triukšminga aplinka ir medicininiai terminai, rečiau
emocijos, laiko trūkumas ir šiuolaikinės technologijos. Aiškinant apie procedūros eigą, slaugytojai
dažniausia naudoja kitus medicininių instrumentų pavadinimus ir vaiko amžių atitinkančią kalbą,
rečiau naudoja mažybinius žodelius ir „žaidimo“ formą. Atliekant procedūrą 3 – 5 metų amžiaus
vaikui, slaugytojai jo dėmesį atitraukia bendravimu, dainomis, žaislais, rečiau atlygiu ar dovanomis,
retai nenaudoja jokių dėmesio atitraukimo metodų bei retai naudojasi tėvų pagalba.
Description:
Relevance of the topic: A visit to the hospital can be a traumatic event for the child and
his or her family. Nurses with effective therapeutic communication skills play an important role in
assessing children‘s needs providing appropriate care and reducing the traumatic effects of
hospitalization.
Investigation problem: What are the experiences of nurses interacting in the hospital with
sick children aged 3 – 5 years?
Aim of the research: To reveal the experience of nurses communicating in the hospital
with sick children aged 3 – 5 years.
Tasks: 1. Describe the concept of communication, the peculiarities of verbal and nonverbal comunication. 2. Highlight aspects of nurses‘ communication with children in the hospital. 3.
To identify the experience of nurses in communicating in the hospital with sick children aged 3 – 5
years. 4. To reveal the ways in which nurses communicate with children aged 3 – 5 years when
preparing or performing procedures.
Research Methodology: Investigation was conducted in X hospital, children‘s chapter, in
2020 October – November with the consent of the head of the department and the medical
institution. The research involved 7 respondents: general practice nurses working in the pediatric
chapter. A qualitative research method was used to perform the study. Triangulation of research
methods: a semi-structured interview.
Research insights: During the investigation found that nurses find it easiest to interact
with younger 3 – 5 year olds childrens. Difficulties in hospital for children are usually caused by
unfamiliar environments and medical procedures, less frequently restricted movement and anxiety
and fear. Usually in a hospital nurses use a “play“ form when communicating with children aged 3
– 5, rarely maintain eye contact and interact as an adult. When explaining the course of the
procedure, nurses usually use other names of medical instruments and language appropriate to the
child‘s age, less often use diminutive words and the form of “play“. During the procedure for a 3-5
year old child nurses distract him communication, songs, toys, less often rewards or gifts, rarely use
any distraction methods and rarely use parental assistance.