Santrauka:
Temos aktualumas ir problematika: Nemažai atliktų tyrimų teigia, kad greitosios medicinos pagalbos darbuotojai kasdien dirbdami patiria profesinį stresą. Šioje srityje tikimybė patirti stresą yra žymiai didesnė, nei kito profilio skyriuose. Darbas greitosios medicinos pagalbos skyriuje yra neprognozuojamas, visos situacijos yra savaip skirtingos bei unikalios. [25].
Tyrimo objektas: Slaugytojų patiriamas stresas darbe ir jo valdymas.
Tikslas: Nustatyti greitosios medicinos pagalbos stotyje dirbančių slaugytojų patiriamą profesinį stresą ir jo valdymą.
Uždaviniai: 1. Apibrėžti streso sampratą, greitosios medicinos pagalbos slaugytojų profesinio streso priežastis ir jų sukeliamą poveikį organizmui. 2. Nustatyti greitosios medicinos pagalbos slaugytojų patirtis apie patiriamą stresą darbe. 3. Identifikuoti greitosios medicinos pagalboje dirbančių slaugytojų streso valdymo būdus.
Metodai: Literatūros analizė, kiekybinis tyrimas (anketinė apklausa, kuri buvo atlikta raštu, naudojant klausimyną), statistinė duomenų analizė sukurta naudojant Microsoft Excel 2016 programą.
Tiriamieji: Tyrimas skirtas slaugytojams, dirbantiems greitosios medicinos pagalbos stotyje. Tyrime dalyvavo 44 slaugytojai.
Darbo rezultatai ir išvados: Remiantis tyrimo gautais rezultatais, galima teigti, kad visi slaugytojai daugiau ar mažiau jaučia stresą darbe. Nuolatos arba dažnai trečdaliui slaugytojų stresą kelia šie veiksniai: baimė užsikrėsti infekcinėmis ligomis, netenkinantis atlyginimas, darbas naktimis, ilgos darbo valandos. Trečdalis respondentų sutinka arba dalinai sutinka, kad dažniausiai jaučiami streso požymiai yra šie: lengvai susierzina, jaučiasi pavargę, kartais būna abejingi kitų jausmams, dažnai kamuoja virškinimo sutrikimai. Daugiau nei pusė slaugytojų malšindami stresą renkasi pasivaikščiojimą lauke ir pokalbius su draugais, kolegomis ar artimaisiais. Trečdalis respondentų renkasi muzikos klausymą, fizinius pratimus bei maisto gaminimą.
Description:
Relevence of the paper: A number of studies suggest that ambulance workers experience occupational stress on a daily basis. The probability of experiencing stress in this area is significantly higher than in the sections of other profiles. Work in the ambulance department is unpredictable, all situations are different and unique in their own way.
Research object: Nurses experienced stress at work and its management.
Aim of study: To assess the professional stress experienced by nurses working in the ambulance station and its management.
Tasks: 1. To define the concept of stress, the causes of occupational stress for ambulance nurses and stress effects on the body. 2. To reveal the experience of ambulance nurses about the stress experienced at work. 3. To identify stress management methods for nurses working in emergency medicine.
Methods: Literature analysis, quantitative research (questionnaire survey, which was conducted in writing using a questionnaire), statistical data analysis was created using Microsoft Excel 2016 program.
Subjects of the research: The study is aimed at nurses working in an ambulance station. The study involved 44 nurses.
Results and conclusion: Based on the results of the study, it can be stated that all nurses feel more or less stressful at work. One third of nurses are constantly or often stressed by the following factors: fear of contracting infectious diseases, unsatisfactory pay, working at night, long working hours. One third of the respondents agree or partially agree that the most common signs of stress are: easily irritated, feeling tired, sometimes indifferent to the feelings of others, often suffering from indigestion. More than half of nurses choose outdoor walks and conversations with friends, colleagues or loved ones to relieve stress. One third of respondents choose listening to music, exercising, cooking and eating.