Santrauka:
Visą gyvenimą, kai tik yra poreikis, pacientą lydi aktyvi arba pasyvi slauga. Individualus pacientų poreikių vertinimas yra tinkamo pacientų aptarnavimo ir paslaugų išvystymo pagrindas. Šiandien stacionaro slaugos personalas dirba komandiniu principu. Komandos branduolys – tai gydytojas, slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, pacientas, jo artimieji – ir kiti specialistai. Kiekvienas komandos narys atlieka konkrečią užduotį ir yra lygiavertis partneris. Dažniausiai pacientų skundus pastebi ir išgirsta slaugytojų padėjėjai, tačiau reikalingas šios srities darbuotojų kvalifikacijos kėlimas, žinių suteikimas, kad darbuotojai galėtų tiesiogiai ir profesionaliai padėti pacientams.
Šio darbo tikslas – atskleisti slaugytojos padėjėjo problemas kylančias profesinėje veikloje ir jų sprendimo galimybes slaugytojo ir slaugytojo padėjėjo požiūriu. Tyrimo metu buvo norima įvertinti slaugytojų padėjėjų profesinės veiklos problemas ir perspektyvas, išsiaiškinti slaugytojų padėjėjų profesijos svarbą, tenkinant pacientų poreikius holistiniu požiūriu.
Tiriamųjų imtis: 35 respondentai (15 slaugytojų padėjėjų ir 20 slaugytojų). 15 slaugytojų padėjėjų, įgijusių slaugytojo padėjėjo profesinę kvalifikaciją, ir 20 slaugytojų, dirbančiųjų asmens sveikatos priežiūros ir palaikomojo gydymo įstaigoje. Buvo informuota, kad bus išsaugotas jų anonimiškumas, konfidencialumas ir duomenys bus skelbiami tik statistiškai apdorojant, o tyrimo pagrindu bus rengiamos rekomendacijos.
Mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu, dvi pusiau struktūruotos anketos skirtos slaugytojams ir slaugytojų padėjėjams, statistinis duomenų įvertinimas procentais.
Atlikus tyrimą padaryta išvada, kad geri santykiai su pacientais ir komunikacija – tai pagrindinės vertybės, kurios turi įtakos pasitenkinimui darbu. Daugiausiai sunkumų ir trikdžių slaugytojų padėjėjų profesinėje veikloje kelia pacientų kiekis pamainos metu ir darbo metu atliekamos papildomos užduotys. Bendravimas ir darbų atlikimas komandiniu principu padeda greičiau ir efektyviau atlikti slaugos darbus. Motyvacija, slaugytojų ir slaugytojų padėjėjų nuomone, yra susijusi su darbovietės lojalumo veiksniais: rūpinimusi darbuotojais, teisingu vertinimu, savirealizacijos galimybėmis. Analizuojant profesinio tobulinimosi poreikį nustatyta, jog reikalingi mokymai, kurie padėtų tobulinti įgūdžius profesinėje veikloje.
Description:
Whenever there is a need, the patient is always cared for either passively or actively their whole life. The evaluation of individual patient needs is the core of patient care and service development. Today, stationary nursing personnel work is based on teamwork. The base of the team is made of doctors, nurses, nurse assistants, patients and their family, as well as other specialists. Every team member is equally important and has their own specific tasks that they are responsible for. In many cases, patient complaints are being monitored by nurse assistants, however there is a need of improvement in qualifications and knowledge acquirement so the workers could help their patients directly and in a professional manner.
Objective: look into nurse assistants’ issues within professional setting and their possible solutions from nurse and nurse assistant’s standpoint.
Method: 35 participants from which 15 were nurse assistants and 20 nurses. 15 nurse assistants had their professional qualification and 20 nurses working in healthcare and palliative care facilities. The participants were informed about their responses being anonymous and confidential. In addition, data gathered for this project was being published only for statistical purposes with intentions of making recommendations based on the results.
The review of scientific literature, written survey, two halfway structured surveys dedicated to nurses and nurse assistants, statistical data evaluation in percentage.
Results: the research shows that proper communication and good relationship with the patient are the core values that have influence on satisfaction in work. Most of the misunderstandings and hardships in nurse assistant’s occupation comes from a number of patients and extra work during shift. Working and communicating with the team helps to do things more effectively and efficiently. According to the nurses and nurse assistants, motivation is associated with loyalty factors of their workplace, such as, caring for employees, righteous evaluation and self-realization opportunities. While analyzing the need for professional improvement it was noted that there is a need for special training to improve skills in occupational activity.