Santrauka:
Temos aktualumas: Daug problemų ir konfliktų atsiranda dėl bendravimo trūkumo arba įgūdžių
stokos. Komunikacija tarp slaugytojų ir pacientų kuria santykius ir bendrus tikslus. Bendravimo
efektyvumas ir kokybė tampa vis aktualesnė medicinos srityse, nuolat didėja poreikis bendrauti su
pacientais. Todėl komunikacijos procesas tarp paciento ir slaugytojo yra svarbiausias kriterijus
sveikatos priežiūros įstaigose. Norint užtikrinti tinkamą slaugą būtinas bendravimas, nes tik tada
pasiekiamas pacientų pasitenkinimas. Dėl šių priežasčių neatsiejama bendravimo tema sveikatos
priežiūros kontekste, apie kurią reikia vis daugiau kalbėti ir plėtoti.
Tyrimo problema: Kokie veiksniai daro įtaką slaugytojo ir paciento bendravimui?
Tyrimo objektas: Veiksniai darantys įtaką slaugytojo ir paciento bendravimui.
Tyrimo tikslas - Įvertinti paciento ir slaugytojo bendravimą įtakojančius veiksnius.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti bendravimo sampratą.
2. Atskleisti slaugytojo ir paciento bendravimą įtakojančius veiksnius.
3. Nustatyti veiksnius, padedančius slaugytojų bendravimui su pacientu.
4. Nustatyti veiksnius, trukdančius slaugytojų bendravimui su pacientu.
Tyrimo metodika:
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Duomenų rinkimo metodas: klausimynas, pateikiama anoniminė anketinė apklausa.
3. Duomenų analizės metodas: aprašomosios statistikos skaičiavimas.
4. Sudaroma statistika naudojant Microsoft Excel 2016 programą.
Tiriamieji: Tyrime dalyvavo 52 slaugytojai.
Tyrimo rezultatai: Dauguma slaugytojų bendraudami su pacientais patiria sunkumus ar
nesutarimus. Nustatyta, kad dažniausiai sunkumai bendravimo metu atsiranda dėl psichologinių
veiksnių. Slaugytojo ir paciento bendravimą labiausiai teigiamai lemia paciento gebėjimas suvokti
informaciją, teigiamos emocijos, pasitikėjimas savimi ir aplinkiniais, požiūrių ir vertybių panašumas,
saugi ir rami aplinka, trukdžių nebuvimas bei privatumas. Dažniausiai slaugytojui ir pacientui trukdo
bendrauti sutrikęs mąstymas, nevaldomai reiškiamos emocijos, įtampa, stresas, šnekamosios kalbos
skirtumai bei triukšmas. Kūno kalbos suvokimas taip pat daro įtaką komunikacijos metu. Bendraujant
aktualiausi neverbalinio bendravimo akcentai yra veido mimikos, išraiškos ir akių kontaktas,
žvilgsnis.
Description:
Relevance of the topic: Many problems and conflicts arise from a lack of communication or skills.
Communication between nurses and patients builds relationships and shared goals. The efficiency
and quality of communication is becoming increasingly important in the medical fields, and need to
communicate with patients is constantly increasing. Therefore, the communication process between
patient and nurse the most important criterion in healthcare institution. Communication is essential to
ensure proper care, because only then can patient satisfaction be achieved. For these reasons,
communication is an integral topic in the context of healthcare, which needs to be talked about and
developed more and more.
Research problem: What factors influence nurse and patient communication?
Research object: Factors influencing nurse and patient communication.
Research aim - Evaluate the factors influencing patient and nurse communication.
Research tasks:
1. Reveal the concept of communication.
2. Reveal the factors influencing communication between the nurse and patient.
3. Identify factors that helps nurses and patients communication.
4. Identify factors that hinders nurses and patients communication.
Research methods:
1. Analisis of scientific literature.
2. Data collection method: questionnaire, anonymous questionnaire is provided.
3. Data analysis method: calculation of descriptive statistics.
4. Statistics are compiled using Microsoft Excel 2016 program.
Amont of researched people: The study involved 52 nurses.
Research results: Most nurses experience difficulties or disagreements when communicating with
patients. Established that most communication difficulties are due to psychological factors.
Communication between nurse and patient is most positively determined the patients ability to
perceive information, positive emotions, self-confidence and those around them, similarity of
attitudes and values, safe and quiet environment, absence of interference and privacy. In most cases,
nurse and patient are hindered from communication by impaired thinking, emotions, tension, stress,
spoken language differences and noise. Perception of body language also influences communication.
The most relevant accents of nonverbal communication is facial expressions and eye contact, gaze.