Santrauka:
Temos aktualumas: Šiais laikais pastebima vartotojų tendencija domėtis ir įvairiems poreikiams
naudoti natūralias medžiagas. Natūralios kosmetikos populiarumą paskatino nustatytas neigiamas
sintetinės kosmetikos medžiagų poveikis sveikatai ir aplinkai. Dėl padidėjusio taršos kiekio ir žalingų
aplinkos veiksnių jauni vartotojai labiau rūpinasi savo sveikata ir geresne gyvenimo kokybe. Natūralios
kosmetikos sudėtinės dalys gali būti gaunamos iš įvairių augalo dalių, mineralų, vandens ar žemės.
Tyrimo problema: Kokia yra vartotojų nuomonė apie natūralią kosmetiką ir jos poveikį odai?
Tyrimo objektas: Vartotojų nuomonė apie natūralią kosmetiką ir jos poveikį odai.
Tyrimo tikslas: Atskleisti vartotojų nuomonę apie natūralią kosmetiką ir jos poveikį odai.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti natūralios kosmetikos sąvoką.
2. Išskirti natūralios kosmetikos sudedamąsias dalis ir jų poveikį odai.
3. Identifikuoti vartotojų nuomonę apie natūralią kosmetiką, poveikį odai ir natūralios kosmetikos
pasirinkimo ypatumus.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: Mokslinės ir profesinės literatūros analizė bei kiekybinis metodas –
anketinė apklausa. Tyrime dalyvavo 177 tiriamieji – vyrai ir moterys.
Tyrimo rezultatai ir išvados: Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad dauguma vartotojų naudoja natūralias
kosmetines priemones, iš kurių dažniausiai renkasi veido ir plaukų priežiūros priemones. Natūralios
kosmetikos pasirinkimą lemia įsitikinimas, jog natūralios kosmetinės priemonės gerina odos būklę,
vartotojai taip pat ne retai vengia naudoti odai agresyvią kosmetiką. Daugumos vartotojų odos būklė
pagerėjo ir oda buvo pastebimai sveikesnė, naudojant natūralias kosmetines priemones ir jų nuomone
geriausią poveikį odai turi natūrali ir ekologiška kosmetika.
Renkantis natūralius kosmetikos produktus vartotojams yra labai svarbi kokybė, kaina,
prieinamumas, sudėtis ir produkto sertifikavimas. Renkantis kosmetiką vartotojams produkto spalva ir
įpakavimas vartotojams neturi reikšmės. Kaip pagrindinius natūralios kosmetikos trūkumus vartotojai
įvardino aukštą kainą ir trumpą galiojimo laiką.
Description:
Relevance of the topic: Nowadays, consumers are interested and more likely to use natural ingredients
for different purposes. The popularity of natural cosmetics is encouraged by negative effects of
synthetic cosmetics on both health and the environment. Due to increased pollution and harmful
environmental factors, consumers of younger age are more concerned about their health and better
quality of life. Natural cosmetic ingredients can be derived from various plant parts, minerals, water,
and soil.
The problem of the research: What is the opinion of consumers on natural cosmetics and its effect on
the skin?
The object of the research: The opinion of consumers on natural cosmetics and its effect on the skin.
Aim of the research: To find out the opinion of consumers about natural and organic cosmetics.
Objectives of the research:
1. To describe the concept of natural cosmetics.
2. To describe the ingredients of natural cosmetics and their effects on skin.
3. To find out the opinion of consumers about natural cosmetics, its effect on skin and to evaluate the
choices of consumers in natural cosmetics.
Methods and subjects of the research: Scientific and professional literature was analyzed, and online
questionnaire was provided (quantitative method). Total of 177 responders, both females and males,
completed the questionnaire.
Findings and conclusions of the study: Most of the responders used natural cosmetics, mostly for
facial and hair care. The choice of natural cosmetic products was prompted by the belief that natural
cosmetics improved the condition of skin. The responders also specified that they avoided using
aggressive skin care products. Most responders stated that the condition of their skin improved
significantly using natural cosmetic products, and according to them, natural and organic cosmetics had
the best effect on skin.
When choosing natural cosmetics, the surveyed consumers considered the quality, price, availability,
composition and product certification. The color and packaging of the product was not prioritized. The
main drawbacks of the natural cosmetics were high price and short expiry date.