Santrauka:
Šio darbo tema: 18-30 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių naudojimo įpročiai.
Pagrindiniai žodžiai: kosmetinės priemonės, įpročiai, moterys.
Moterys atstovauja vienai didžiausiai kosmetikos vartotojų grupei. Net 60 proc. pajamų
gaunamų už kosmetines priemones kosmetikos pramonė uždirba iš moterų (Prasanna, 2019; Walter ir
kt., 2018). Sparčiai auganti kosmetikos rinka pavertė šią industriją viena pelningiausių pramonės šakų
pasaulyje (Asshidin ir kt., 2016). Tam, kad kosmetikos įmonės išliktų tokioje didelėje konkurencinėje
aplinkoje, svarbu išstudijuoti ir suprasti veiksnius, susijusius su kosmetikos vartotojų ketinimu pirkti
kosmetines priemones, bei atkreipti dėmesį į vartotojų įpročius (United States Cosmetics & Beauty
Supplies Stores Industry Report, 2017; Asshidin ir kt., 2016). Atliekant tyrimą buvo išsikelta problema:
atskleisti kokie yra 18-30 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių naudojimo įpročiai. Šio tyrimo
objektas: 18 – 30 metų moterų kosmetinių priemonių naudojimo įpročiai. Baigiamojo darbo tikslas:
atskleisti 18 – 30 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių naudojimo įpročius. Siekiant
įgyvendinti tikslą, buvo išsikelti uždaviniai:
1. Aprašyti 18 – 30 metų amžiaus moterų anatominius, fiziologinius odos ypatumus ir
dažniausiai susijusias odos problemas.
2. Išskirti kosmetines priemones rekomenduojamas 18 – 30 metų amžiaus moterims.
3. Įvertinti kosmetikos priemonių naudojimo įpročius 18 – 30 metų amžiaus moterų tarpe.
Tyrimas atliktas pasirinkus anketinę apklausą. Tyrime dalyvavo 448 moterys 18-30 metų
amžiaus. Gautų duomenų statistinė, bei grafinė analizės buvo atliktos naudojant Microsoft Office
Excel 2010 programą. Gauti rezultatai analizuojami pateikiant juos grafikuose procentine skaičių
išraiška. Atlikus tyrimą galima matyti, kad moterys yra linkusios domėtis kosmetinių priemonių
sudėtimi ir jas pirkti, daugiausiai prekybos centruose ir vaistinėse. Taip pat matoma, kad respondentės
atsakingai prižiūri savo odą ir daugelis nenaudoja kosmetinių priemonių pasibaigus galiojimo laikui.
Tyrimas įrodė, kad moterys kosmetinių priemonių kiekį naudoja tinkamai, pagal savo amžiaus grupės
poreikius.
Description:
The topic of this paper: habits of women aged 18 - 30 in use of cosmetics.
Key words: cosmetics, habits, women.
Women represent one of the largest groups of cosmetic consumers. Cosmetics industry is
earning even 60 percent income from cosmetics used by women consumers (Prasanna, 2019; Walter et
al., 2018). The fast-growing cosmetics market has made this industry one of the most profitable
industries in the world (Asshidin et al., 2016). In order for cosmetics companies to survive in such a
highly competitive environment, it is important to study and understand the factors associated with
intentions of cosmetics consumers to purchase cosmetics and to pay attention to consumer habits
(United States Cosmetics & Beauty Supplies Stores Industry Report, 2017; Asshidin et al., 2016). The
study raised a problem: to reveal the habits of women aged 18 - 30 who are using cosmetics. The object
of this study: cosmetics use habits of 18 - 30 years old women. The aim of the final thesis: to reveal the
habits of women aged 18 - 30 in use of cosmetics. In order to achieve the goal, the following tasks were
set:
1. Description of the anatomical and physiological features of the skin and the most commonly
associated skin problems of 18 - 30 year old women.
2. Set apart of cosmetics recommended for women aged 18 - 30 years.
3. Evaluation of the habits of using cosmetics among women aged 18 - 30.
The study was conducted by selecting a questionnaire survey. The study included 448 women
aged 18 - 30 years. Statistical and graphical analyzes of the obtained data were performed using
Microsoft Office Excel 2010 program. The obtained results are analyzed by presenting them in graphs
in a percentage of numbers. The study shows that women tend to be interested in the composition of
cosmetics and buy them mainly in supermarkets and pharmacies. It is also seen that respondents
responsibly care for their skin and many do not use cosmetics after their expiration date. Study has
shown that women use the amount of cosmetics appropriately, according to the needs of their age
group