Santrauka:
Temos aktualumas skirtas žmonėms kasdien susiduriantiems su įvairiausiomis reklamomis, reklamų specialistams, Anglų kalbos bei viešųjų ryšių studentams.
Darbo objektas yra fonetinės priemonės ir jų vartojimas reklamų tekstuose.
Pagrindinė šio darbo problema – kokios fonetinės priemonės yra dažniausiai naudojamos reklamų tekstuose ir kokį poveikį jos suteikia reklamos žinutei.
Darbo tikslas – išanalizuoti tam tikras fonetines priemones ir jų savybes reklamose ir jų tekstuose.
Darbo uždaviniai: pabrėžti fonetinių stilistinių priemonių rastų reklamose charakteristiką, taip pat išsiaiškinti kokios fonetinės priemonės yra praktiškai naudojamos kasdienėse reklamose.
Darbo metodai:
1) teorinės medžiagos analizė;
2) lingvistinė analizė, pagrįsta aprašymu bei palyginimu.
Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje aptariama kalba, jos funkcijos ir samprata, kalbos funkciniai stiliai, dažniausiai reklamose naudojamos stilistinės priemonės, garso simbolizmas, grafinė stilizacija bei reklamos kalba. Apibendrinus Galperin (2010), Zhukovska (2010) Bredin (1996) bei kitų specialistų teorinius teiginius, atlikta lingvistinė analizė.
Praktinėje dalyje atliekama įvairių angliškų reklamų analizė, tačiau buvo įdomu pasidomėti ir lietuviška reklama, todėl keletas lietuviškų pavyzdžių taip pat buvo įtraukti į analizę. Remiantis lingvistinės analizės rezultatais, galima teigti, jog aliteracija, asonansas, onomatopėja ir rimas yra dažniausiai naudojamos fonetinės stilistinės priemonės reklamų tekstuose, taip pat jie visi turi savo paskirtį ir tam tikras savybes: aliteracija ir asonansas dažniausiai naudojami pastiprinti bei paįvairinti reklamas, kurių tikslas reklamuoti tam tikras prekes, onomatopėja naudojama patraukti žmonių dėmesį ir rimas – pabrėžti ir akcentuoti tekstą padedant perteikti bei skleisti motyvuojančią, skatinančią idėją.
Description:
The relevance of the paper is to people who encounter a variety of advertisements, specialists of the topic, students of English language or public communication.
The subject matter of the paper is phonetic devices and their usage in advertisement text.
The problem question of the paper is what kinds of phonetic devices are used and what effect do they have to the message of the advertisement.
The aim of the paper is to reveal certain phonetic devices and highlight their characteristics in advertisement texts.
The objectives are to highlight the characteristics of phonetic stylistic devices in the texts of advertisements as well as to identify what specific phonetic devices are used practically in every day advertisements.
The methods used include:
1) the analysis of theoretical references;
2) the descriptive comparative linguistic analysis.
The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of the function and definition of language, functional styles, stylistic devices that are most commonly used in advertisements, sound symbolism, phonographic stylization and the language of advertisements. Having analysed the arguments found in the theoretical works of Galperin (2010), Zhukovska (2010), Bredin (1996) and other researchers, the practical linguistic analysis was performed.
The examples used for the practical analysis consisted of advertisements mainly of English language and for the sake of interest and comparison, some Lithuanian examples were analysed as well. The results of the linguistic study reveal that alliteration, assonance, onomatopoeia and rhyme are the most frequently used phonetic stylistic devices in texts of advertisements and they each have their purpose of usage: alliteration and assonance are mostly used to increase the significance of advertisements that focus on product promotion, onomatopoeia is mainly used to grab people’s attention and rhyme is mostly used to emphasise the text, in order to spread a motivational message.