Santrauka:
Temos aktualumas skirtas žurnalistams rašantiems straipsnius, dirbantiems nuomonių formuotojais, anglų filologijos studentams, kurie galėtų rasti praktinės naudingos informacijos apie šiuolaikinių naujadarų naudojimą.
Darbo objektas yra naujadarų naudojimo atvejai dvejose socialinėse medijose.
Pagrindinė šio darbo problema – kokie naujadarai yra naudojami socialinėse medijose Facebook ir Twitter.
Darbo tikslas - išsiaiškinti, kokie naujadarų tipai yra naudojami socialinėse medijose „Facebook“ ir „Twitter“.
Darbo uždaviniai:
1) apibrėžti naujadarus, jų kilmę, tipus ir pritaikymą socialinėse medijose teoriniu lygmeniu;
2) atskleisti naujadarų naudojimą socialinių medijų tekstuose praktiniame lygmenyje.
Darbo metodai:
1) teorinės medžiagos analizė;
2) aprašomoji lyginamoji ir lingvistinė analizė.
Išvados - Išvados - kalbininkai apibrėžia įvairias naujadarų rūšis remdamiesi skirtingais kriterijais ir aspektais. Naujadarai daro didelę įtaką kalbos pokyčiams, skatina kalbos modernizavimą ta prasme, kad kalbos vartotojai gali išreikšti naujus technologinius ir mokslinius visuomenės pokyčius. Socialinė medija yra viena pagrindinių sričių, kurioje nauji žodžiai kuriami kiekvieną dieną. Nepaisant pagrindinio socialinės medijos vaidmens bendrauti internetu, antrasis svarbus vaidmuo yra kurti naują žodyną ir pristatyti jį vartotojams. Populiariausios socialinės medijos platformos pasaulyje yra „Facebook“ ir „Twitter“. Šiose platformose buvo rasta aštuoniasdešimt naujadarų pavyzdžių. Tyrimai parodė, kad dažniausiai “Facebook” vartotojai naudojo sudėtinius naujadarus, o populiariausi naujadarai tarp “Twitter” vartotojų yra akronimai. Abiejose socialinių medijų svetainėse „Twitter“ ir „Facebook“ dažniausia vartota naujadarų kalbos dalis yra daiktavardis.
Description:
The relevance of the paper is to journalists writing articles, working as media influencers, English language students who might find practical information on the use of modern neologisms practical and beneficial.
The subject matter of this research paper is cases of neologism use in two sites of social media.
The problem question of the paper is what neologisms are used in social media.
The aim of the paper is to find out what types of neologisms are used in social media websites Facebook and Twitter.
The objectives are:
1) to define the phenomenon of neologisms, their origin, types, and application in social media at the theoretical level;
2) to reveal the use of neologisms in the texts of social media at a practical level.
The methods used include:
1) analysis of theoretical references;
2) descriptive comparative and linguistic analysis.
The conclusion – Linguists define a lot of types of neologisms because of different criteria and aspects. Neologisms have got a very big impact on language change and can also lead to language modernization in the sense that it makes it possible for speakers to express the new technological and scientific developments in society. Social media is one of the main areas where neologisms are created every day. Despite of the main role of social media to communicate online, the second important role is the creation of new vocabulary and introducing it to their users. Top social media platforms in the world are Facebook and Twitter. Eighty neologism examples were found on these platforms. The research showed that the most popular neologism type among the Facebook users are compound neologisms, and the most popular neologisms on Twitter are acronyms. In both social media sites Twitter and Facebook, the most common part of speech of neologisms was a noun.