Santrauka:
Vilniaus gyvenamosios erdvės Burbiškių g. 6 interjero projektas.
Projektuojama gyvenvietė yra sostinėje, netoli centro, dar vis statoma. Tarpukario laikais, šioje vietoje buvo lenkų kariniai sandėliai, į šią vietą buvo atvestas lenkų statytas siaurasis geležinkelio takas. Dabar šioje vietovėje yra sukurta gyvenvietė, pastatyti nauji ir modernūs gyvenamieji pastatai, kurią iš visų pusių supa brandus miškas. Naujojo kvartalo gyvenamųjų namų, kotedžų, 2019 m. – 2021 m. ,,Miško ardų“ projektas yra išrinktas ir įvertintas kaip vienas iš geriausių projektų Lietuvoje, kurie buvo orientuoti į sveiką gyvenimo būdą.
Statant naujus gyvenamuosius namus ar įrenginėjant jų interjerus, gausiai eikvojami gamtos ištekliai, kurie nėra beribiai, taip pat vis dažniau susiduriame su neracionaliai naudojamais ištekliais: išmetami seni baldai, medžiagos, konstrukcijos, didėja gamtos užterštumas, mažėja gamtos resursai. Tai globali problema. Esant šitai problemai ir mąstant apie jos sprendimus, Europos gamtosauginės direktyvos skatina perėjimą nuo linijinės prie žiedinės ekonomikos.
Antrinis dizainas/„trash design“ (angl.k.), verčiant tiesiogiai, tai reiškia šiukšlių dizainą – daiktai yra daromi iš likučių ir atliekų. Seni daiktai vėl prikeliami naujam gyvenimui. Antrinio dizaino tendencija tampa ne tik ekologinį gyvenimo stilių praktikuojančių žmonių pomėgiu, užsiėmimu, bet kaip principas įtraukiamas į oficialią aplinkosauginę politikos darbotvarkę.
Baigiamojo darbo problematika: ar pajėgūs esame mes, dizaineriai, pasiūlyti ir sukurti gyvenamosios erdvės interjerą, taikant antrinio dizaino filosofiją, kūrybiškai interpretuojant, pasirenkant atitinkamą stilistiką ir kuris tenkintų jauno kliento poreikius ?
Tikslas: Suprojektuoti gyvenamąją erdvę industrinio interjero stiliumi, taikant antrinio dizaino filosofiją.
Meninė koncepcija: industrinės geometrijos formų filosofija. Tai žmogaus kūrybinė erdvė, kuri nėra baigtinė. Tai kūrybinė erdvė, kuri gali būti kintanti, pastoviai atnaujinama su tam tikrais kūrybiniais produktais, antriniais baldais. Senovės Graikijoje geometrinės formos apibūdinamos kaip indai, kurie laiko informaciją savyje apie regimąjį pasaulį ir kuriame viskas yra: ląstelės, augalai, gyvūnai, mineralai ir pats žmogus su savo kūryba. Tai aplinka, kurioje žmonės ilsisi, dirba, leidžia laiką. Naujojo dizaino objekto kūrimui naudojami senos, antrinių baldų detalės, medžiagos, fragmentai, statybinės žaliavos. Išanalizavus visą surinktą informaciją, kliento poreikius bei esamą gyvenamosios erdvės situaciją, sukuriamas šiuolaikinis interjero dizainas industriniame stiliuje, pasirenkant antrinio dizaino filosofiją interjero erdvių projektavimui.
Description:
Design of the Interior of the Residential House Burbiškių st. 6, Vilnius. The project is still under development in the capital, close the centre. In the interwar period, there were Polish military warehouse in this place and a Polish railway built by the Poles themselves, was brought to this place. A settlement has now been created in the area, new and modern residential buildings have been built, surrounded on all sides by a mature forest. 2019 – 2021 the ,,Miško ardų“ project has been selected and evaluated as one of the best project in Lithuania, which was focused on a healthy lifestyle.
When building new residential houses or installing their interiors, natural resources, which are not limitless, are abundantly wasted, and we are increasingly confronted with irrationally used resources: old furniture, materials, constructions are discarded, natural pollution increases, natural resources decrease. This is a global problem. In the face of this problem and in thinking about its solutions, European nature directives are encouraging the transition from a linear to a circular economy.
Secondary design, literally, means garbage design - things made from waste. Old things are resurrected to new life. The trend towards secondary design is becoming not only a hobby and pursuit of people living an ecological lifestyle, but is also becoming a principle that needs to be put on the formal environmental policy agenda.
The problem of the final work: are we, the designers, able to offer and create the interior of the living space, applying the philosophy of secondary design, creative interpretation, choosing the appropriate style and which would meet the needs of the young client?
Objective: to project the interior of a living space in the style of industrial interior, applying the philosophy of secondary design.
Artistic concept: philosophy of industrial geometry forms. It's a human creative space that's not finite. It is a creative space that can be variable, constantly updated with certain creative products, secondary furniture. In ancient Greece, geometric forms are described as indians who keep information within themselves about the visual world and where everything is located: cells, plants, animals, minerals and man himself with his creation. It's an environment where people rest, work, spend time. For the creation of the new design object, old, secondary furniture details, materials, fragments, building materials are used. After analyzing all the information collected, the customer's needs and the current situation of the living space, modern interior design in the industrial style is created, choosing the philosophy of secondary design for the design of interior spaces.