Santrauka:
Galima teigti, kad reklamos istorija prasidėjo dar senovės civilizacijose – Pompėjoj ant sienos išraižyti politiniai kandidatai, teatro pasirodymai, sporto konkursai. Dabar mes reklamą nuolat matome spaudoje, televizijoje, galime girdėti per radiją, pamatyti daugelyje stendų, socialinėse medijose. Reklama manipuliuoja mūsų aistromis, vilioja ir gundo, pateikdama siūlomą produktą geriausioje savo formoje, kuris dažnai būna nerealus. Panašias tendencijas galime pamatyti ir pažinčių programėlėse. Viena jų – „Tinder“. Tiek reklama, tiek „Tinder“ turi savo tikslą, kuris tam tikru aspektu yra tas pats - būti pasirinktam, nors ir kontekstai skiriasi, reklama naudojamasi norint parduoti produktą, o“Tinder“ – galima sakyti, save, skiriasi būdas, bet ne tikslas. O būdas yra pasirenkamas pagal tai, kaip tikslas yra pasiekiamas efektyviausiai. Norint gauti norimą rezultatą, žmonės bando prisistatyti ir kontroliuoti, kaip kiti juos suvokia įskaitant informacijos slėpimą, taip, kad susidarytų norimas įspūdis. Iš to kyla netikras savęs pateikimas. Jis gali būti lengvai suprantamas, matant žmones kaip aktorius „socialinėje scenoje“. Sociologas Goffmanas tai apibūdina kaip procesą, kai užsidedant norimą kaukę sukuriamas tam tikras savęs vaizdas auditorijai. Šis darbas taiko Goffmano teoriją apie savęs pateikimą, siekiant išsiaiškinti savęs pateikimo elgesį internetinėse pažinčių programoje „Tinder“. Šiame darbe noriu išsiaiškinti, kokiais būdais reklama stengiasi parduoti produktą, kaip ir kodėl žmogų tai veikia? Taip pat panagrinėsiu „Tinder“ programėlę jauno vartotojo savęs pateikimo kontekste. Galiausiai atsakysiu į klausimą, kuo žmogus „Tinder“ anketoje yra panašus į produktą reklamoje. Taigi, paanalizuosiu produkto vaizdavimą reklamoje ir jo psichologinį paveikumą žmogui.
Description:
We could say, that the history of advertising begins with the old civilization –In Pompeii, political candidates, theater performances, sports competitions were engraved on the wall. Now we constantly see advertising in the press, on television, we can hear it on the radio, see it on many stands, social media. Advertising manipulates using our passions, entices and tempts, presenting the product offered in its best form, which is often unrealistic. We can see similar trends in dating apps. The most popular of all is „Tinder“. Both advertising and Tinder have their own goal, which is in some aspects the same - to be chosen. Although the contexts are different, advertising is used to sell a product, and Tinder - you could say, yourself - it is a different way, but not the goal. And the method used to reach that goal is chosen according to how the goal is achieved most effectively. To get the desired result, people try to introduce themselves and control how others perceive them, including hiding information, so as to create the desired impression that results in a false self-presentation. It can be easily understood by seeing people as actors on the "social scene". Sociologist Goffman describes this as the process of putting on a desired mask to create a certain self-image for the audience. This work applies Goffman's theory of self-presentation to elucidate self-presentation behavior in the online dating program „Tinder“. In this work, I want to find out in what ways advertising tries to sell a product, how and why does a person do it? I will also examine the „Tinder“ app in the context of user self-presentation. Finally, I will answer the question of how a person in the Tinder profile present himself simmilar to a product in advertising. Thus, I will also analyze the representation of a product in advertising and its psychological impact on a person.