Santrauka:
Siuvimo stalelis priklauso Lietuvos liaudies buities muziejui, į jį pateko, kai dalis Barakauskų šeimos turto buvo nupirktas iš Onos Barakauskienės (Plungės raj.) 1986 pavasarį. Spėjama, kad siuvimo stalelis pagamintas XIX a. viduryje, tačiau tiksli data, bei eksponato autorius nėra žinomas. Baldas pagamintas iš tuopos medienos, atspindi Bydermejerio stilių.
Eksponatas dėl prastos būklės, neestetiško vaizdo bei pagrindinės baldo funkcijos praradimo atiduotas konservuoti ir restauruoti. Tiek mediena, tiek adatinės audinys turi pažeidimų: vietomis itin pažeista medienos struktūra, lentos išsilenkusios, trūksta autentiškų detalių, vietomis matomi neautentiški uždažymai, metalinės detalės paveiktos korozijos, audinys labai susidėvėjęs, skylėtas, dėmėtas, baldas labai dulkėtas, apibraižytas.
Darbo tikslas: konservuoti ir restauruoti siuvimo stalelį. Visi darbų programos punktai, atsižvelgiant į defektus, numatyti darbų programoje. Siekiant sugrąžinti eksponatui jo funkcijas, estetinį bei autentišką vaizdą, buvo atlikta istorinė-meninė analizė, labaratoriniai bei vizualūs tyrimai, ir išpildyta konservavimo ir restauravimo darbų programa, parengta eksponato dokumentacija, nurodytos laikymo sąlygos.
Atlikus konservavimo ir restauravimo darbus, siuvimo stalelis yra paruoštas tolimesniam jo eksponavimui bei saugojimui.
Description:
Sewing table became the property of Lithuanian Folks Museum when in 1986 spring; part of Barakauskų family’s property was bought from Ona Barakauskienė. It is considered that this particular sewing table was made in 19th century; however, no one knows the specific date or the author. The furniture was made from poplar and it represents Biedermeier style.
Due to the bad condition, non-aesthetic image and the loss of the main function, this exhibit was given to be preserved and restored. The wood, as well as the needle material is damaged: in some parts, the wood is severely damaged, boards are curved, and loss of authentic details can be noticed as well. Moreover, non-authentic paint job, metal parts covered in rust, overused, ragged and stained fabric can be noticed on this dusty and scratched furniture.
The aim is to preserve and restore this sewing table. According to annual work program, all points and defects were taken into consideration. In order to retrieve functions, aesthetic and authentic image of the exhibit, historical-artistic analysis, laboratory and visual tests were done. Therefore, preservation and restauration work program was fulfilled; documentation and keeping conditions were prepared as well.
After conducting preservation and restauration work, sewing table is ready for further exhibitions and protection.