Santrauka:
Sporto renginių organizatoriai vis dažniau susiduria su sunkumais
pasiūlant aukštos kokybės renginius. Žiūrovai atvykę stebėti renginio yra paslaugos gavėjai, kurie
pastebi kiekvieną renginio detalę (Bakshi, Manhas, 2017). Česnulaitytė, Juodokaitė (2016) pažymi,
kad žiūrovų pasitenkinimą gali nulemti organizaciniai aspektai ir turinio aspektai. Organizaciniai
aspektai: aptarnavimas registruojantis renginiui, aptarnavimas renginio metu, renginio vieta, jos
funkcionalumas, renginio vietos lokacija, patalpos bei jų kokybė, maitinimo kokybė, renginio data ir
trukmė, organizacija, suteikta informacija prieš ir po renginio, gauta vertė už patirtas išlaidas. Turinio
aspektai: vedėjo profesionalumo lygmuo, renginio naudingumas, renginio tema, renginio suburta
auditorija, renginio formatas. Žiūrovų pasitenkinimas renginiu gali puikiai atsispindėti atsiliepimuose
apie renginį, jei žmogus jaučiasi patenkintas, tai didžiulė tikimybė, kad renginys bus rekomenduotas
kitiems žmonėms (Lodaitė, Jasinskas, 2018). Kerzaitė, Melnikas (2014) pataria taikyti efektyvią
sporto renginių rinkodaros strategiją. Rinkodara yra renginių organizavimo dalis, padedanti pasiekti
sėkmingo renginio rezultato. Kitaip tariant rinkodaros pagalba užtikrinama dalis renginio sėkmės –
pritraukiami žiūrovai, reklamuojamas renginys ar parduodami bilietai. Nustatyta, kad sporto renginiai
turi būti organizuojami taip, kad patrauktų ne tik dalyvių, bet ir rėmėjų dėmesį, kad žmonės noriai
dalyvautų juose, o žiūrovai norėtų stebėti renginį (Komskienė, Sinkevičius, 2013). Taip pat, siekiant
efektyviai organizuoti sporto renginį organizatoriai turi išmanyti šio renginio planavimo ypatumus ir
išsiaiškinti kokie veiksniai, kurie sporto organizatorių veikloje neigiamai ir teigiamai veikia sporto
renginius.
Description:
Sports event organizers are increasingly facing difficulties in offering high quality events. Viewers who come to watch the event are the service recipients who notice every detail of the event (Bakshi, Mann, 2017). Česnulaitytė, Juodokaitė (2016) notes that viewer satisfaction can be determined by organizational aspects and content aspects. Organizational aspects: service when registering for the event, service during the event, event location, its functionality, location of the event location, premises and their quality, catering quality, date and duration of the event, organization, pre- and post-event information, value for money. Content aspects: the level of professionalism of the host, the usefulness of the event, the topic of the event, the audience gathered by the event, the format of the event. Audience satisfaction with the event can be perfectly reflected in the feedback about the event, if a person feels satisfied, there is a high probability that the event will be recommended to other people (Lodaitė, Jasinskas, 2018). Kerzaitė, Melnikas (2014) advise to apply an effective marketing strategy for sports events. Marketing is a part of event organization that helps to achieve a successful event result. In other words, marketing helps ensure part of the event's success by attracting spectators, promoting the event or selling tickets. It has been established that sports events must be organized in such a way as to attract the attention not only of the participants but also of the sponsors, so that people willingly participate in them, and spectators would like to watch the event (Komskienė, Sinkevičius, 2013). Also, in order to effectively organize a sports event, the organizers need to know the peculiarities of planning this event and find out what factors that negatively and positively affect sports events in the activities of sports organizers.