Santrauka:
Pokyčių sporto rinkoje reiškinys ir jo aktualija, siejami su permainomis
šalių ekonomikoje, įgauna vis naujų bruožų ir veiklos procesų vystymo krypčių. Sporto organizacijoms
svarbu gebėti ne tik laiku reaguoti į besikeičiančias aplinkybes, bet ir būti aktyviomis rinkos dalyvėmis,
pačioms kuriančiomis naujas paslaugas, gebant išnaudoti turimus išteklius ir ieškant naujumo, nes tai
vienintelis būdas organizacijoms išlikti konkurencingomis sporto rinkoje.
Procesų vystymas šiandienos organizacijose laikytinas aktualiu vadybos uždaviniu, kuriuo
remiantis įvertinami pokyčiai, paaiškinami problemų, su kuriomis susiduria sporto organizacijos,
standartizacija ir ilgalaikiais sprendimais. Vienu ar kitu pavidalu, veiklos vertinimas yra pasklidęs po
įvairias vadybos disciplinas: strateginį valdymą, kokybės vadybą (Šimkus, Pilelienė, 2012), procesų
tobulinimą, taip pat žmogiškųjų išteklių vadybai priskiriamą personalo veiklos valdymą.
Sėkmingai įgyvendinti pokyčiai sustiprina organizacijos taisykles, leidžia numatyti strategines
kryptis. Sporto organizacijos siekdamos išlaikyti rinkoje savo žinomumą ir užtikrinti veiklos
tęstinumą, turi nuolat analizuoti veiklos rezultatus (Oškutienė, Korsakienė, 2012). Tai suteikia
pagrindą sporto organizacijos veiklos veiksmingumo ir efektyvumo įvertinimui remiantis jos veiklos
tikslais (Millar, Doherty, 2016).
Golfo žaidėjų asociacija atstovauja žaidėjų interesus Golfo klubuose, Federacijoje,
visuomenėje ir organizuoja golfo žaidimo turnyrus, populiarina pačią sporto šaką. Procesų vystymas
golfo žaidėjų asociacijoje svarbus, siekiant išlaikyti jos narių lojalumą, kas leidžia palaikyti pačios
asociacijos veiklos stabilumą, nusistatytų tikslų pasiekiamumą.
Description:
The phenomenon of changes in the sports market and its relevance, related to the changes in the economies of the countries, are gaining new features and directions of development of business processes. It is important for sports organizations not only to be able to react to changing circumstances in a timely manner, but also to be active market players, developing new services themselves, exploiting available resources and finding innovation, as this is the only way for organizations to remain competitive in the sports market. Process development in today’s organizations can be seen as a topical management challenge that assesses change, explains the standardization of problems faced by sports organizations, and provides long-term solutions. In one form or another, performance appraisal is spread over various management disciplines: strategic management, quality management (Šimkus, Pilelienė, 2012), process improvement, as well as personnel performance management attributed to human resource management. Successfully implemented changes strengthen the organization's rules and allow for strategic directions. In order to maintain their reputation in the market and ensure business continuity, sports organizations must constantly analyze their performance (Oškutienė, Korsakienė, 2012). This provides a basis for evaluating the effectiveness and efficiency of a sports organization based on its performance objectives (Millar, Doherty, 2016). The Association of Golfers represents the interests of golfers in Golf Clubs, the Federation, the public and organizes golf tournaments, promoting the sport itself. The development of processes in the golfers' association is important in order to maintain the loyalty of its members, which allows maintaining the stability of the association's own activities and the achievement of the set goals.