Santrauka:
Šiandieninėje visuomenėje itin sparčiai didėjantis aktyvaus laisvalaikio
vartotojų skaičius skatina organizacijas atliepiant vartotojų poreikius diegti ir skleisti inovacijas,
ieškoti naujovių ir galimybių, kaip pritaikyti naujausias technologijas esamoje rinkoje. Tačiau ne
kiekviena organizacija ir ne kiekvienas jos narys pakankamai suvokia kas yra pokytis, kada, kuriuo
metu reikia priimti ar inicijuoti naujoves. Kaip teigia Jakubavičius ir kt., (2008) šiuolaikinėmis
sąlygomis tik inovacijos gali garantuoti išlikimą ir plėtrą. Taip pat svarbu žinoti kokie veiksniai
pėsčiųjų žygių sektoriuje skatina inovacijas, kaip derinamas poreikis įgyvendinti jas.
Laisvalaikio sektorius per pastaruosius dešimtmečius yra gerokai patobulintas ir išsivystęs.
Dėl rinkos pokyčių ir konkurencinių veiklų daugėjimo, laisvalaikio organizacijoms darosi sunku
išsilaikyti finansiniu požiūriu. Siekiant tapti pranašesniais už konkurentus ir pritraukti daugiau
vartotojų, laisvalaikio organizacijoms aktualu ieškoti inovacijų ir galimybių kaip pritaikyti naujausias
technologijas ir kitus patobulinimus, egzistuojančioje rinkoje.
Šiame darbe siekiame atskleisti inovacijų diegimo procesą bei teikiamą naudą vartotojui
aktyvaus laisvalaikio sektoriuje, pėsčiųjų žygių atveju.
Inovacijų diegimo srityje nuolat susiduriama su inovacijų sampratomis, jų klasifikavimu,
taikymu praktinėje veikloje, idėjų realizavimo procesu. Siekiant išryškinti inovacijos diegimo
proceso tobulinimo galimybes, baigiamajame darbe pasirinktas kokybiniam tyrimui būdingas
metodas: struktūrizuotas interviu ir anketa.
Description:
In today's society, the rapidly growing number of active leisure users encourages organizations to respond to consumer needs to implement and disseminate innovation, seek innovation and opportunities to adapt to the latest technologies in the current market. However, not every organization and not every of its members is sufficiently aware of what change is, when, at what time innovation needs to be adopted or initiated. According to Jakubavičius et al., (2008) in modern conditions only innovations can guarantee survival and development. It is also important to know what factors drive innovation in the hiking sector, how the need to implement it is combined. The leisure sector has improved and developed considerably in recent decades. Due to market changes and the increase in competitive activities, it is becoming difficult for leisure organizations to survive financially. In order to become superior to competitors and attract more consumers, it is important for leisure organizations to look for innovations and opportunities to adapt to the latest technologies and other improvements in the existing market. In this work, we aim to reveal the process of innovation implementation and the benefits provided to the consumer in the active leisure sector, in the case of hiking. In the field of innovation implementation, the concepts of innovations, their classification, application in practice, and the process of realization of ideas are constantly encountered. In order to highlight the possibilities of improving the innovation implementation process, the method typical of qualitative research was chosen in the final work: structured interview and questionnaire.