Santrauka:
Per pastaruosius kelerius dešimtmečius profesionalus sportas tapo svarbia
daugumos Lietuvos gyventojų sveikos gyvensenos palaikymo dalimi. Ypatinga reikšmė šalyje
skiriama profesionalioms sporto šakoms tokioms, kaip krepšinis, futbolas, plaukimas, penkiakovė ir
kita. Atsižvelgiant į tai, šalyje turėtų būti palaikoma sporto plėtra, kuriant sporto centrus bei jose
teikiant įvairias paslaugas, skirtas sportininkų fiziniam lavinimui bei fizinės ištvermės stiprinimui
(Šniras, Malinauskas, 2014).
Sporto sąvoka gali būti aiškinama, kaip sudėtingas, sudėtinis reiškinys, kuris yra svarbi
bendrosios kultūros dalis. Sportas yra svarbi visuomenės vertybė. Jo poveikis susijęs su biologine,
intelektine, emocine ir dvasine žmogaus aplinka. Sportui, kuris tampa sudėtingu socialiniu reiškiniu,
visame pasaulyje skiriama vis daugiau dėmesio: priimami sporto įstatymai, skiriama lėšų,
suteikiamos socialinės garantijos sportininkams bei sporto darbuotojams, statomos ir rengiamos
šiuolaikiškos sporto bazės. Konkurencija sporte nuolat didėja, vis daugiau valstybių pareiškia norą
dalyvauti olimpinėse žaidynėse, daugėja ir miestų, norinčių jas rengti. Atsižvelgiant į tai, ypatingą
reikšmę sporto veiklos organizavime turi sporto centrai bei jų teikiamų paslaugų įvairovė (Shaw,
2014).
Augant sporto centrų teikiamų paslaugų įvairovei, sporto centrai gali įgauti pranašumą prieš
konkurentus. Tam pasiekti, reikėtų įvertinti konkurencines sąlygas, tirti marketingo aplinkas ir
numatyti susijusias su paslaugų pardavimų didinimu. Tinkamas pardavimų didinimo planas
reikalingas tam, kad sporto centrams galėtų efektyviau priimti sprendimus, apimančius konkuravimo
būdo pasirinkimą bei įgalina numatyti konkurencingumo stiprinimo bei pardavimų didinimo būdus
(Smith, 2019).
Description:
Over the last few decades, professional sports have become important
as part of maintaining a healthy lifestyle for the majority of the Lithuanian population. Special significance in the country
is dedicated to professional sports such as basketball, football, swimming, pentathlon and
other. In this regard, the development of sports should be supported in the country through the establishment of sports centers
providing a variety of services for the physical education of athletes and the strengthening of physical endurance
(Šniras, Malinauskas, 2014).
The concept of sport can be interpreted as a complex, complex phenomenon that is important
part of the general culture. Sport is an important public value. Its effects are related to biological,
the intellectual, emotional, and spiritual environment of man. For sport, which is becoming a complex social phenomenon,
there is a growing focus around the world on sports legislation, funding,
provide social guarantees for athletes and sports workers, build and train
modern sports facilities. Competition in sports is constantly increasing, more and more countries are expressing a desire
participation in the Olympic Games, and the number of cities wishing to host them is growing. Given that special
sports centers and the variety of services they provide play an important role in the organization of sporting activities (Shaw,
2014).
As the variety of services provided by sports centers grows, sports centers may gain an advantage over
competitors. To achieve this, competitive conditions should be assessed, marketing environments and
provide for related to increasing sales of services. The right sales growth plan
needed to enable sports centers to make more effective decisions involving competition
choice of method and enables to envisage ways to strengthen competitiveness and increase sales
(Smith, 2019).