Santrauka:
Sportas yra universalus reiškinys, įveikiantis visus socialinius, religinius
ir kalbos barjerus. Sporto industrija apima sportininkus ir jų vadybininkus, sporto organizacijas,
sporto klubus, paslaugas, renginius. Sporto marketingas yra naudingas sportui. Sporto marketingas
nuo įprastų marketingo produktų skiriasi vartotojų galimybe susitapatinti su teikiama paslauga
(Parsons, 2008). Vartotojai yra svarbi sporto marketingo dalis, kadangi jie yra vienas iš pagrindinių
pajamų šaltinių. Sporto renginių organizatoriai susiduria su problema, kaip pritraukti žiūrovus į
varžybas. Ši problema yra labai aktuali, dėlto, kad šiuo metu atsiranda vis daugiau kitų paslaugų,
kurios taip pat stengiasi pritraukti kuo daugiau vartotojų, tad sporto klubams yra svarbu sugalvoti tai,
kas ne tik pritrauktų žiūrovus ir sirgalius palaikyti komandą, bet ir išlaikytų. Tam reikia suprasti
sporto sirgalių tipus ir jų elgseną lemiančius veiksnius bei priemones tai pasiekti. Pasak Silva ir Casas
(2017), sirgaliai tikrai yra svarbi sporto sistemos dalis, užtikrinanti sporto klubams pajamas. Be jų
nebūtų svarbos rodyti rungtynes per televiziją ir mokėti už tai. Jei nebūtų sirgalių, klubams būtų sunku
pritraukti rėmėjų. Pradinis sporto klubo augimo variklis yra sirgalių bazės sukūrimas. O tam
pirmiausia reikia žinoti, kaip pritraukti žiūrovus į sporto renginį.
Description:
Sport is a universal phenomenon that overcomes all social, religious
and language barriers. The sports industry includes athletes and their managers, sports organizations,
sports clubs, services, events. Sports marketing is good for sports. Sports marketing
differs from conventional marketing products in the ability of consumers to identify with the service provided
(Parsons, 2008). Consumers are an important part of sports marketing because they are one of the key ones
sources of income. Sports event organizers face the challenge of attracting spectators to
competition. This problem is very acute due to the fact that more and more other services are now emerging,
which also try to attract as many consumers as possible, so it is important for sports clubs to come up with
which would not only attract spectators and fans to support the team, but also keep it. This requires understanding
the types of sports fans and the factors that determine their behavior and the means to achieve this. According to Silva and Casas
(2017), fans are certainly an important part of the sports system that provides income for sports clubs. Without them
it wouldn’t matter if you show the match on TV and pay for it. Without fans, it would be difficult for clubs
attract sponsors. The initial engine of a sports club’s growth is the creation of a fan base. O tam
you first need to know how to attract spectators to a sporting event.