Santrauka:
Kaip teigia Černikovaitė (2018), nuomonės formuotojų marketingas,
apimantis socialinius tinklus, yra naujas fenomenas industrijoje. Dėl nuolat tobulėjančios ir
besikeičiančios rinkos ši tema yra plačiai aptariama šiuolaikinių žiniasklaidos priemonių, tačiau jų
nepakanka moksliniams tyrimams. Kiekvienais metais nuomonės formuotojų marketingo mastai
auga, todėl tai įvertina ir įvairios verslo įmonės. Jos supranta, kad nuomonės formuotojai daro didelę
įtaką jau esantiems arba potencialiems vartotojams. Tyrimai rodo, kad net 20-30 proc. socialinių
tinklų marketingas yra veiksmingesnis nei kitos rinkodaros priemonės, naudojamos internete.
Pasaulyje sparčiai populiarėja tinklinė rinkodara, kurioje nuomonės formuotojai savo socialiniuose
tinkluose dalinasi savo nuomone su didele sekėjų auditorija. Tai puikus būdas tiesiogiai formuoti
nuomonę apie prekės žeklus, paslaugas, ar įvykius. Pasak Gretzel ir Serra (2020), nuomonės
formuotojų rinkodara paveikė visas pramonės sritis, įskaitant keliones ir turizmą. Daugelis turizmo
įmonių pasitelkia nuomonės formuotojus norėdami pritraukti daugiau lankytojų į įvairias kelionių
tikslo vietas. Turizmo produktų, įskaitant kelionių vietas, apžvalgos socialinėje žiniasklaidoje gali
lemti produktų pirkimą ar nepirkimą, įskaitant kelionės tikslo pasirinkimą (Kotler, 2017).
Kadangi nuomonės formuotojai, kaip marketingo priemonė, yra dar visai nauja sfera, daugelis
turizmo įmonių nesiryžta naudotis jų paslaugomis. Tačiau kaip rodo šių dienų aktualijos tradiciniai
reklamos būdai vis mažiau pritraukia vartotojus. Nuomonės formuotojai gali didinti turistinės
viestovės patrauklumą ir žinomumą. Darbo probleminis klausimas: kaip nuomonės fomuotojai gali
didinti Kauno miesto patrauklumą?
Description:
According to Černikovaitė (2018), marketing of opinion formers,
embracing social networks is a new phenomenon in the industry. Due to the constantly improving and
changing markets this topic is widely discussed in modern media, but their
not enough for research. Every year, the marketing scale of opinion leaders
is growing, so it is appreciated by various businesses. They understand that opinion makers do great
impact on existing or potential users. Studies show that even 20-30 percent. social
network marketing is more effective than other marketing tools used online.
Network marketing is rapidly gaining popularity in the world, with opinion leaders in their social networks
networks share their views with a large audience of followers. This is a great way to shape directly
opinions about branding, services, or events. According to Gretzel and Serra (2020), opinions
the marketing of makers has affected all industries, including travel and tourism. Many tourism
companies use opinion formers to attract more visitors on various tours
target locations. Reviews of tourism products, including travel destinations, on social media can
lead to the purchase or non-purchase of products, including the choice of destination (Kotler, 2017).
Because opinion formers, as a marketing tool, are still a whole new realm, many
tourism businesses are reluctant to use their services. But as the current affairs of today are traditional
advertising methods are becoming less and less attractive to consumers. Opinion makers can increase tourism
attractiveness and visibility of the company. The problematic issue of the work: how opinion formers can
to increase the attractiveness of Kaunas city?