Santrauka:
Paslaugų kokybė yra svarbiausias aspektas, lemiantis konkurenciją
tarp paslaugas teikiančių įmonių. Nagrinėjant klientų pasirinkimo tendencijas ir pokyčius, įmonių
vadovams tapo aišku, kad klientui labai svarbu žinoti ir jausti, kad teikiamų paslaugų prioritetas
yra kliento poreikiai.
Dažniausiai kokybė skirstoma į du kriterijus, t. y techninę ir funkcinę. Techninė kokybė
yra sietina su tuo, ką klientas gauna. Į šią sąvoką įeina ir tai, kas klientui lieka pasibaigus
paslaugos teikimo procesui. Tačiau klientui svarbus ir pats paslaugos teikimas, t.y. „kaip viskas
vyksta, kol pasiekiamas galutinis rezultatas. Visa tai yra funkcinė kokybė. Ji dažniausiai
suvokiama subjektyviai, nes įtakos turi kliento įsitraukimas į procesą“. (Pranulis ir kt. 2012)
Remiantis temos analize tampa aišku, kad kokybės samprata yra labai aktuali. Ji
tiesiogiai lemia konkurencingumą tarp įmonių ir įstaigų, teikiančių paslaugas. Yra labai svarbu
deramai suprasti ir įvertinti klientų lūkesčius bei pastebėti visus įmanomus paslaugų kokybės
trūkumus iš kliento perspektyvos. Teorinės priemonės, tokios kaip kokybės vertinimo modeliai,
suteikia galimybę lengviau suvokti klientų lūkesčius ir sampratą, kas yra kokybė. Kokybės
vertinimo modelio (pvz. SERVQUAL) pasirinkimas ir pritaikymas įmonėse, suteikia galimybę
sumažinti kaštus, palengvinti darbą ir išvengti problemų ateityje.
Description:
Quality of service is the most important aspect that determines competition
between service companies. Examining customer choice trends and changes in companies
it became clear to managers that it is very important for the customer to know and feel that the services provided are a priority
are customer needs.
Usually quality is divided into two criteria, i. y technical and functional. Technical quality
is related to what the customer receives. This concept also includes what is left to the customer at the end
service delivery process. However, the provision of the service itself, i.e. “Like everything
takes place until the final result is reached. All this is functional quality. She usually does
perceived subjectively, as it is influenced by the client's involvement in the process ”. (Pranulis et al. 2012)
Based on the analysis of the topic, it becomes clear that the concept of quality is very relevant. Ji
directly determines the competitiveness between companies and institutions providing services. It is very important
to properly understand and evaluate customer expectations and to observe all possible service quality
shortcomings from the customer’s perspective. Theoretical tools, such as quality assessment models,
provides an opportunity to more easily understand customer expectations and the concept of what quality is. Quality
the choice and application of an evaluation model (eg SERVQUAL) in companies provides an opportunity
reduce costs, make work easier and avoid problems in the future.