Santrauka:
Teorinėje dalyje aptariama logistikos paslaugų kokybės gerinimas
teoriniu aspektu. Pateikiamos paslaugų, paslaugų kokybės ir logistinių paslaugų kokybės apibrėžtys
ir jų suvokimas Praktinėje darbo dalyje pateikiami UAB „Treka“ išorinės ir vidinės veiklos
empirinis tyrimas. Trečioje dalyje pateikiami pasiūlymai įmonės UAB „Treka“ paslaugų kokybės
tobulinimui. Darbo tikslas. Išanalizavus logistinių paslaugų teorinius aspektus ir atlikus empirinį tyrimą
pateikti siūlymus UAB „Treka“ logistinių paslaugų kokybės tobulinimui.
Darbo metodai. Mokslinės literatūros analizė, antrinių ir pirminių duomenų rinkimas,
analizė ir interpretavimas, kiekybinis tyrimo metodas (anketinė klientų apklausa), individualios
konsultacijos, SSGG ir PESTE analizės, problemos analizė ir sprendimai.
Description:
The theoretical part discusses improvement of the quality of logistics
services in the theoretical aspect. This section provides definitions and perceptions of services,
service quality and logistics services quality. The practical part of the work introduces the results of
external and internal empirical research of UAB “Treka”. The third part presents proposals for the
quality improvement of logistics services in the company “UAB “Treka”. The main problem of the (professional BA thesis). The problems that are analyzed in
this work are directly related to the dissatisfaction of the company’s customers’ expectations and
the reasons for their dissatisfaction. Although the company has been in the market for almost 17
years and it continues to expand, it is noticeable that it has neglected the aspect of improving the
quality of provided services. Business is losing customers and sales revenue is growing much
slower than ever before because of their lack of focus on improvement.
The aim of the (professional BA thesis) – After analysing the theoretical aspects of
logistical services and empirical study, submit proposals for the improvement of the quality of
logistics services in UAB “Treka”.