Santrauka:
Darbo apibūdinimas. Konkurencija futbole nuolat auga ir organizacija turi reaguoti į nuolat besikeičiančias grėsmes ir galimybes rinkoje. Klubasturi sugebėti imtis veiksmingų priemonių sustiprinančių jų konkurencingumą. Todėl, tai yra būtina stebėti ir analizuoti. Šiame darbe aprašoma konkurencingumo samprata, analizuojami konkuravimo bei konkurentų strategijų aspektai, sporto sektoriaus konkurencingumo koncepcija ir veiksniai. Remiantis mokslinės literatūros analize, atliktas Marijampolės futbolo klubo „Sūduva“ konkurencingumo veiksnių tyrimas pagal konkurencingumo veiksnių vertinimo modelį.Darbo problema. FK „Sūduva“ sporto klubas nori ne tik išsilaikyti rinkoje, bet ir pasiekti gerų sportinių rezultatų tam, kad didinti savo konkurencingumą sporto rinkoje. Problema slypi tame, kad tai yra sudėtingas procesas, nes pritraukti žiūrovus, aistruolius, paslaugų gavėjus yra viena užduotis, o juos išlaikyti –kita. Todėl atliktas tyrimas gali padėti atrasti konkrečius atsakymus, nes, deja, šiandien nėra daug duomenų apie tai, kokius specifinius, aktualius, konkurencingumo veiksnius taiko futbolo klubai norėdami išsilaikyti konkurencingoje sporto aplinkoje.
Description:
Competition in football is constantly growing and the organization has to respond to ever-changing threats and opportunities in the market. The club must be able to take effective measures to enhance their competitiveness. Therefore, it is necessary to observe and analyze. In this thesis,the concept of competitiveness, aspects of competingand conceptions of competitorsare analyzed. As well asstrategies and models of evaluation of competitiveness factors. Based on the analysis of scientific literature, the research of competitiveness factors of Marijampolė football club "Sūduva" was madeaccording to the model of evaluation of competitiveness factors.The main problemof the (professional BA thesis). "Sūduva" footballclub wants not only to survive in the market, but also to achieve good sports results in order to increase its competitiveness in the sports market. The problem lies in the fact that it is a complex process, because attracting viewers, fans, service users is one task, and retaining them is another. Therefore, thisresearch can help to discover specific answers,because unfortunately, there is not much data today on what specific, relevant, competitive factors football clubs use to survive in a competitive sports environment.